تبلیغات

مشکلات و تعمیر دستگاه حضور و غیاب

بررسی علت خرابی و مشکلات دستگاه حضور و غیاب

اگر شما کاربر یا متصدی اتوماسیون ثبت تردد کارکنان هستید، احتمالاً تا به حال با مشکلات مختلف سیستم‌های ساعت زنی مواجه شده‌اید. بسیاری از این مشکلات سخت افزاری است که نیاز به تعمیر دستگاه حضور و غیاب دارد. به این مشکلات دستگاه حضور و غیاب توجه کنید : روشن نشدن، خاموش و روشن شدن یا ری‌استارت مستمر دستگاه ، از کار افتادن کارتخوان، سنسور اثر انگشت و دوربین تشخیص چهره ، عدم برقراری ارتباط دستگاه  با کامپیوتر ، رفتن تصویر دستگاه ساعت زنی ، شکستن صفحه نمایش و … از جمله مشکلات سخت افزاری متداولی هستند که در تماس با بخش پشتیبانی شرکت‌های حضورغیاب عنوان می‌شوند.

در این بخش به نکات مهم در تعمیر دستگاه حضور و غیاب می‌پردازیم.

دستگاه ساعت زنی نیز مانند هر وسیله الکتریکی دیگر ممکن است با مشکلاتی موجه شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. قبل از اینکه به بحث تعمیرات دستگاه های ساعت زنی بپردازیم، این نکته مهم را در نظر داشته باشید که آیا خودمان می‌توانیم مشکل دستگاه را حل کنیم و یا به محض بروز مشکل باید گوشی را برداشته و شماره بخش پشتیبانی شرکت مربوطه را بگیریم. بدیهی است که مشکلات اصلی دستگاه ساعت زنی باید توسط کارشناسان متخصص شرکت پشتیبان حل شود و در صورتی که خودسرانه دست به تعمیر دستگاه حضور و غیاب بزنیم، ممکن است مشکلات بیشتر شود. اما این دلیلی نمی‌شود که برای هر مشکل کوچکی فوراً دست به گوشی شویم.

در ویدئوی زیر یک نمونه از تعمیرات دستگاه حضور و غیاب را مشاهده می کنید.

 

کانال-مجله-حضور-و-غیاب-در-ایتا

بررسی علت خرابی دستگاه حضور و غیاب

برخی از ایرادات دستگاه ساعتی زنی که به ظاهر بسیار حیاتی است، با یک سری اقدامات بسیار ساده حل شدنی است. در ادامه مشکلات عمده دستگاه های ساعت زنی و  راهکار حل مشکل را بررسی می‌کنیم. به طور کلی مشکلات دستگاه‌ های حضور و غیاب به دو گروه ایرادات برقی و ایرادات ارتباطی تقسیم می‌شوند.

اگر می‌خواهید بدانید که چطور مشکلات دستگاه خود را حل کنید، این بخش را به دقت دنبال کنید.

مشکلات برقی و الکتریکی دستگاه حضور و غیاب

بیشترین خرابی‌ دستگاه های حضور غیاب، مربوط به مشکلات برقی است. روشن نشدن دستگاه ،‌ Restart (خاموش و روشن شدن) مستمر دستگاه ، سوختن یا از کار افتادن بخش یا قطعه‌ای از دستگاه و … از جمله مشکلاتی هستند که به علت نوسانات و شوک‌ها برقی ، افت یا افزایش ولتاژ، مشکل باتری، اتصال کوتاه و … به وجود می‌آیند. اگر شما هم با یکی از این مشکلات مواجه شدید، چند کار ساده را انجام دهید. ابتدا تمامی اتصالات و کابل‌ها ( اتصال به کامپیوتر ، شبکه ، حافظه فلش و … و اتصال برق) را از دستگاه ساعت زنی جدا کرده و اگر دستگاه روشن است آن را خاموش نمائید. کابل برق یا آداپتور برق دستگاه را از لحاظ ظاهری بررسی کنید و از سلامت ظاهری آن مطمئن شوید. حالا بدون اینکه اتصالات دیگر دستگاه را وصل کنید، فقط کابل برق دستگاه را به پریز برق متصل کنید. برای تست و نتیجه گیری بهتر توصیه می‌کنم دستگاه را به یک پریز برق دیگر که از سلامت آن اطمینان دارید، وصل کنید. اگر دستگاه روشن شده و در حالت آماده به کار قرار گرفت، یک هورا بکشید و سایر اتصالات را به دستگاه وصل کنید. در غیر اینصورت با بخش تعمیرات شرکت پشتیبان دستگاه تماس بگیرید.

سوختن آداپتور ، قطعی کابل برق ، مشکلات باتری (دشارژ شدن یا اتصالی) ،‌ سوختن مدار تغذیه ، ترکیدگی یک یا چند خازن بر روی برد ، اتصال کوتاه و … از جمله عللی است که باعث می‌شود دستگاه شما مشکل برقی پیدا کند و رفع این مشکل نیاز به بررسی بیشتر توسط کارشناس تعمیرات شرکت حضور و غیاب دارد.

مشکلات-دستگاه-حضور-غیاب
رفع مشکلات دستگاه حضور و غیاب

مشکلات ارتباطی دستگاه حضور و غیاب

عدم برقراری ارتباط با دستگاه حضور غیاب، یکی دیگر از مشکلاتی است که برخی از کاربران گزارش می‌کنند. خب ! این موضوع هم بسیار مهم است. چرا که برای استفاده کامل از اطلاعات کارکرد پرسنل، نیاز به برقراری اتصال بین دستگاه حضور غیاب و کامپیوتر است. اگر شما نمی‌توانید با دستگاه ساعت زنی ارتباط برقرار کرده و تبادل اطلاعات انجام دهید، قبل از تماس با پشتیبانی دستگاه، کارهای زیر را انجام دهید:

1. ممکن است مسیر ارتباط قطع شده باشد. به طور مثال شاید کابل ارتباطی از پورت مربوطه جدا یا شل شده باشد. برای اطمینان از این موضوع، کابل‌ یا کابل‌ها را از دو طرف (کامپیوتر و دستگاه) جدا کرده و مجدداً به صورت کامل جا بزنید. حالا که کابل را از پورت جدا می‌کنید، یک مورد دیگر را هم چک کنید. به صورت چشمی چک کنید که گرد و غبار یا مانعی بر روی پورتها وجود نداشته باشد و در صورت وجود هر نوع مانعی از جمله گرد و غبار آن را پاکسازی کنید و در انتها کابل را متصل نمائید.

2. اگر مشکل حل نشد، تنظیمات ارتباطی را بررسی کنید. اتصال از طریق شبکه و پورت سریال نیاز به تنظیماتی دارد. احتمال دارد این تنظیمات تغییر کرده باشد. به طور مثال شاید Ip دستگاه یا کامپیوتر تغییر کرده باشد. احتمال دارد به اشتباه Ip دستگاه حضور و غیاب بر روی یک دستگاه حضور و غیاب دیگر و یا بر روی تجهیزات دیگری مانند کامپیوتر یا پرینتر ست شده باشد و برقراری ارتباط با دستگاه مورد نظر را مختل کند. با انجام یک تست ساده (دستور ping) می‌توانید پی به این موضوع ببرید. البته بررسی مشکلات مربوط به شبکه یا تنظیمات دیگر باید توسط کارشناس IT شرکت‌تان و یا به کمک پشتیبان شرکت حضور غیاب انجام شود. دستکاری تنظیمات توسط افراد نابلد ممکن است مشکل را پیچیده‌تر کند.

3. سوختن یا خرابی پورت و یا خرابی کابل هم از احتمالات عدم برقراری ارتباط است. ممکن است درایور نرم‌افزاری پورت مورد نظر بر روی کامپیوتر از حالت نصب درآمده باشد. در هر صورت برای بررسی مشکل مربوط به پورت یا کابل نیز باید از کارشناس مجموعه خود و یا بخش پشتیبانی حضورغیاب کمک بگیرید. در مورد کابل اگر کابل یدکی سالم دارید، می‌توانید با جایگزین کردن آن از سلامت کابل اطمینان حاصل کنید.

4. راهکار Restart کردن را در این مورد هم امتحان کنید. بسیاری از مشکلات به ظاهر بزرگ با همین کار ساده حل می‌شود. گاهی عدم عملکرد صحیح هر یک از بخشهای دستگاه ساعت زنی به صورت لحظه‌ای و به علت قفل شدن یا هنگ کردن عملکرد یک بخش است. تمامی اتصالات (کابل برق و کابل ارتباطی و …) را از دستگاه حضور و غیاب جدا کرده و دستگاه را خاموش نمائید. مجدداً‌ اتصالات را وصل کرده و دستگاه را روشن کنید. ممکن است حالت عدم جوابگویی یک بخش مربوط به کامپیوتر باشد، پس کامپیوتر را هم Restart (خاموش و روشن) کنید. ممکن است به همین سادگی مشکل اتصال دستگاه و کامپیوتر مرتفع گردد.

در بعضی مواقع نیاز هست که تنظیمات دستگاه حضور و غیاب به حالت پیش فرض کارخانه بر گردد. در این صورت باید دستگاه را ریست کنید. نکته مهم در مورد ریست فکتوری این است که تنظیمات دستگاه شما به حالت پیش فرض کارخانه بر می گردد. بنابراین برای استفاده از این حالت نهایت دقت را داشته باشد و حتما قبل از انجام آن ، از اطلاعات دستگاه پشتیبان (بکاپ) تهیه کنید.

 

چند توصیه درباره تعمیر دستگاه حضور و غیاب

ارجاع-تعمیر-دستگاه-حضور-غیاب
تعمیر دستگاه حضور و غیاب را به افراد کاردان بسپارید

1. بازدید دوره‌ای از سیستم حضور و غیاب، موجب کاهش هزینه‌های ناشی از خرابی و تعمیر دستگاه می‌شود.

2. از انجام خودسرانه تعمیر دستگاه دستگاه حضور و غیاب و یا ارجاع تعمیر به افراد متفرقه و غیر مجاز خودداری کنید. چرا که ممکن است صدمات بیشتری به سیستم شما وارد شود. علاوه بر این گارانتی دستگاه شما از اعتبار ساقط خواهد شد.

3. با رعایت نکات مهم در حفظ و نگهداری دستگاه ثبت تردد و حفظ نکات ایمنی مورد نیاز، طول عمر مفید سیستم شما افزایش یافته و خرابیهای کمتری خواهد داشت.

 

گاهی مشکلات دستگاه‌ها سخت افزاری نیست و مشکلات از سمت کاربر در جهت دستکاری سیستم بوجود می‌آید و یا مشکل نرم افزاری است. برای بررسی این مورد توصیه می‌کنم پست مشکلات دستگاه های حضور غیاب تشخیص چهره و راهکار حل آن را مطالعه نمایید.

 

برای تعمیر دستگاه حضور و غیاب به کجا مراجعه کنیم ؟

بعضی از بازدید کنندگان سایت مجله حضور و غیاب با ما تماس می‌گیرند و درخواست تعمیر دستگاه حضور و غیاب خود را دارند. به اطلاع این دوستان می‌رسانیم که ما هیچ فعالیتی در حوزه تعمیر دستگاه حضور و غیاب نداریم. اما برای اینکه مشکل دستگاه این دوستان رفع شود، در ادامه تعدادی از شرکتهایی که در این حوزه فعالیت دارند را معرفی می‌کنیم.

شرکت پشتیبان (فروشنده) دستگاه

بهترین مرجع برای تعمیر دستگاه حضور غیاب، همان شرکتی است که دستگاه خود را از آنجا خریداری کرده اید. شرکتهای حضورغیاب معمولاً اشراف کاملی بر محصولات خود دارند و با دارا بودن قطعات اصلی مرتبط با دستگاه ساعت زنی شما، می توانند خدمات بهتری به شما ارائه دهند.

اما اگر به هر دلیلی نخواستید با شرکت پشتیبان اصلی تماس بگیرید، می توانید با یکی از مراکز زیر تماس بگیرید.

دیجی تعمیر

مرکز-تعمیرات-دستگاه-ساعت-زنی
مرکز-تعمیر-دستگاه-حضور-و-غیاب

این مرکز، خدمات تعمیرات برای تجهیزات الکترونیکی مختلف از جمله  دستگاه حضور و غیاب ارائه می دهد. از جمله این خدمات می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تعمیر یا تعویض حسگر (سنسور) اثر انگشت دستگاه حضور و غیاب
  • رفع مشکل صفحه نمایش (تعمیر ، تعویض)
  • عیبت یابی مدار تغذیه، برد  و قطعات داخلی و تعمیر یا تعویض آنها
  • عیب یابی و رفع عیب پورتهای ارتباطی (Lan,Usb,Wifi,Rs232)
  • پروگرام و برنامه ریزی مجددد بایوس و آی سی ها

این خدمات برای برندهای مختلفی از جمله پالیزافزار، تایمکس، ساتو، تایسون و … ارائه می گردد.

آدرس : تهران چهارراه ولیعصر روبروی بازار رضا پلاک 1441 واحد سه- تلفن : 67974-021

 

گروه مهندسی رسا

این شرکت در زمینه فروش دستگاه‌های ساعت زنی  و کنترل تردد فعالیت می‌کند. علاوه بر این بخش پشتیبانی این شرکت، خدمات تعمیرات برای انواع دستگاه حضور و غیاب ارائه می دهد. از جمله این خدمات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعمیر و تعویض سنسور اثر انگشت
  • تعمیر و تعویض برد اصلی ، مدار تغذیه ، قطعات داخلی
  • برنامه ریزی (پروگرام) بایوس و سایر ICها
  • رفع مشکل پورت ارتباطی (Lan,Usb,Wifi,Rs232)
  • پاک کردن رمز مدیر دستگاه حضور و غیاب ، ریست فکتوری

شرکت رسا علاوه بر تعمیرات دستگاه‌های ارائه شده شرکت خود (برند zkteco) ، سایر دستگاهها از جمله تایگر، فراتکنو، بعد پنجم، پردازش تردد، کارابان و … را نیز تعمیر می کند.

آدرس : تهران – بلوار کشاورز – مابین کارگر شمالی و جمالزاده – ساختمان کیمیا – پلاک ۳۴۲- واتس آپ: 09124360899

 

گروه پردازش هوشمند پارسیان

پردازش هوشمند پارسیان یک شرکت حضور و غیاب است که انواع محصولات حضورغیاب و کنترل تردد را ارائه می‌دهد. بخش تعمیرات این شرکت نیز انواع دستگاه ساعت زنی از جمله برندهای zk ، Virdi و Suprema را تعمیر می‌کند. از جمله خدمات تعمیراتی این شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تعمیر صفحه نمایش (LCD)
  • تعمیر سنسور اثر انگشت و دوربین تشخیص چهره
  • تعمیر برد، پاور، سوکت آداپتور و سایر قطعات
  • باز کردن قفل ادمین و ریست دستگاه
  • تعمیر پورت شبکه ، Usb و …

آدرس : تهران – شهرک غرب – بلوار فرحزادی بالاتر از تقاطع دریا – نبش بهاران 2 – پلاک 53 – طبقه 3 – واحد 3- تلفن: 87700915-021

 

شرکت مهندسی مهرکیا

مهرکیا نیز از جمله شرکت‌های حضور و غیاب است که علاوه بر فروش، در بخش تعمیرات فعال است و خدمات خود را در این بخش برای انواع برندها از جمله zkteco، Virdi، تایگر، فراتکنو، پیشگامان، علم و صنعت، افق فراویژن، بعد پنجم، کارابان، پردازش تردد و … انجام می دهد. مهمترین خدمات تعمیراتی این شرکت شامل موارد زیر می شود:

  • تعمیر و تعویض صفحه نمایش (LCD)
  • ریست دستگاه و باز کردن قفل ادمین
  • تعمیر یا تعویض سنسوز اثر انگشت
  • تعمیر برد، پاور و قطعات داخلی
  • عیب یابی و رفع اشکال پورتهای ارتباطی (Lan، Usb و …)
  • رفع مشکل ساعت دستگاه
  • پروگرام و برنامه ریزی مجدد دستگاه حضور و غیاب

آدرس : تهران، سعادت آباد، سر تقاطع پاک نژاد و دریا، کوچه بهاران 1، پلاک 3، طبقه چهارم، واحد مهرکیا- تلفن: 22175579-021

 

شرکت مهر پردازش

از جمله شرکتهای حضور و غیاب است که خدمات تعمیراتی برندهای مختلف از جمله zkteco و suprema را ارائه می‌دهد.

تلفن: 44607217-021

 

مقالات مرتبط : نحوه از کار انداختن دستگاه حضور و غیاب | هک دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره |

سؤالات متداول درباره تعمیر دستگاه حضور و غیاب

بهترین مرجع تعمیر دستگاه حضور و غیاب کجاست؟

بهترین مرجع برای تعمیر دستگاه حضور غیاب، همان شرکت فروشنده دستگاه است که موظف است خدمات پشتیبانی از جمله تعمیرات را برای شما انجام دهد. اما اگر نخواستید با شرکت فروشنده کار کنید، میتوانید با شرکتهایی که در این صفحه معرفی شده‌اند تماس بگیرید.

مهمترین مشکلات دستگاه های حضور و غیاب ارسالی برای تعمیر چیست ؟

به طور کلی میتوان مشکلات دستگاههای حضور غیاب را به دو گروه مشکلات برقی (روشن نشدن دستگاه یا سوختن یکی از قطعات) و مشکلات ارتباطی تقسیم کرد.

مهمترین علت مشکلات برقی دستگاه حضور غیاب چیست ؟

نوسانات برقی و شوکهای الکتریکی

تعمیر دستگاه حضور و غیاب شامل چه مواردی می‌شود؟

تعمیر یا تعویض قطعات دستگاه حضور غیاب شامل موارد زیر می‌شود : منبع تغذیه، مدار تغذیه، باتری، برد اصلی، lcd، پورتها، سنسور اثر انگشت، دوربین تشخیص چهره، وایرلس و …
صفحه-اینستاگرام-مجله-حضور-و-غیاب

نوشته های مشابه

10 دیدگاه

  1. خیلی خوب مشکلات دستگاه حضور و غیاب را توضیح دادید و نحوه تعمیر آن را نوشید. ممنون از وقتی که گذاشتید و این مقاله کاربردی را برای کاربران و استفاده کنندگان این سیستم ها نوشتید. دستگاه ما مشکل داشت و با هر جا تماس گرفتم جواب درستی ندادند اما با استفاده از راهنمایی این بخش، مشکلم حل شد. از این طریق خواستم مراتب قدردانی خودم را به شما اعلام کنم.

  2. شما قطعات دستگاه هم می فروشید ؟ دستگاه ساعت زنی ما روشن نمی شه تست کردیم دیدیم از آداپتورش هست . دستگاه را برای تعمیر که می فرستیم و.اقعا هزینه سرسام آوری براش می تراشن. میخوایم خودمون تعویش کنیم.

    1. سلام
      خیر ما در حوزه فروش کار نمی‌کنیم. از شرکتهایی که در این صفحه معرفی شدن، سوال کنید . کمک تون میکنن

  3. سلام و خسته نباشید میگم به شما و تشکر بابت مطلب بسیار مفید و کاربردی که درباره تعمیرات نوشتید امیدوارم موفق باشید

    1. سلام
      بستگی به مشکل دستگاهتون داره که باید توسط تعمیرکار بررسی و بعدا اعلام هزینه شه

  4. متأسفانه در حال حاضر بعضی از شرکتهای حضور و غیاب خدمات پشتیبانی مناسبی ندارد و پس از فروش دستگاه دیگر جوابگوی مشکلات کاربران نیستند. به همین علت درصد بسیاری از این کاربران ناراضی برای تعمیر دستگاه خود با مشکل مواجه هستند و مجبورند به سمت شرکتهای متفرقه بروند.

  5. سلام
    دستگاه شرکت ما مدام خاموش و روشن میشه. به نظرتون مشکل از چی میتونه باشه؟ شما تعمیرات انجام میدید یا نه ؟ یا شرکت مطمئنی برای تعمیر دستگاه حضور و غیاب سراغ دارید ؟ ممنون میشم اگه جواب بدید.

    1. سلام بر شما
      ممکنه مشکل از باتری باشه یا آداپتور، اما باید بیشتر بررسی بشه.
      ما تعمیرات انجام نمیدیم.
      شما میتونید با شرکتهایی که در این پست معرفی شدند، تماس بگیرید

دکمه بازگشت به بالا