تبلیغات

رمز مادر دستگاه حضور غیاب – ریست فکتوری

بعضی از کاربران سیستم‌های حضور غیاب با مشکل فراموشی رمز روبرو هستند و نمی‌توانند به بخش تنظیمات دسترسی داشته باشند. گاهی نیز متصدی حضور غیاب از شرکت می‌رود و کاربر جدید به او دسترسی ندارد. از این رو نیاز است که یا با رمز مادر دستگاه حضور غیاب آشنا باشند و یا بتوانند با ریست فکتوری، رمز دستگاه را بازیابی کنند.

گاهی بعضی از دستگاه‌ها از رمز مادر ساده مانند 1111، 1234، 123456،0000، 123456789 و … استفاده می‌کنند. شما می‌توانید چنین رمزهایی را امتحان کنید.

بعضی از کاربران نیز گاهی از رمزهای ساده‌ای که گفته شده و یا تاریخ تولد و موارد مشابه برای تعریف رمز اصلی (supervisor password) استفاده می‌کنند.

 

ریست فکتوری و بازیابی رمز مادر دستگاه حضور غیاب

 

 ریست فکتوری و بازیابی رمز مادر دستگاه حضور و غیاب چیست؟

ریست فکتوری دستگاه حضور و غیاب یعنی بازگشت دستگاه به تنظیمات اولیه کارخانه. این روش یک راهکار برای بازیابی رمز مادر دستگاه حضور و غیاب است. توضیحات کامل در ادامه این مطلب آمده است.

گاهی مشکلاتی برای دستگاه ساعت زنی پیش می آید که هیچ راهی به جز بازگشت به تنظیمات کارخانه وجود ندارد. یکی از این مشکلات فراموشی رمز و یا ترک کار متصدی حضور غیاب و عدم تحویل رمز به متصدی جدید است. ریست فکتوری دستگاه حضور و غیاب می‌تواند به دو صورت نرم افزاری و سخت افزاری صورت گیرد.

در حالت نرم افزاری در منوها به بخش تنظیمات و اولیه سازی یا ریست (Reset) رفته و گزینه مورد نظر (ریست، بازگردانی به حالت اولیه، Reset، اولیه سازی و …) را انتخاب می کنید.

 

سؤال : متصدی حضور و غیاب از شرکت ما رفته است و رمز مدیر را جهت دسترسی به منوها نداریم. حالا چطور می توانیم دستگاه خود را ریست کنیم ؟

جواب : بعضی از دستگاه‌ های حضور و غیاب، پسورد اصلی یا به اصطلاح رمز مادر نیز دارند که با مراجعه به کاتالوگ دستگاه و یا سوال از شرکت پشتیبان می‌توانید به منوها و تنظیمات دسترسی پیدا کنید و رمز را بازیابی کنید. در ضمن در برخی از دستگاه‌هایی که ارتباط شبکه دارند، امکان ریست از طریق نرم افزار ارتباطی بر روی کامپیوتر نیز وجود دارد. در این حالت از طریق نرم افزار به دستگاه متصل شده و گزینه مربوط به بازگشت به تنظیمات کارخانه (که می تواند عناوین مختلفی داشته باشد) را انتخاب کنید.

اگر به هیچ صورت امکان ارتباط با دستگاه یا دسترسی به منوها نداشتید، باید دستگاه حضور و غیاب را ریست سخت افزاری کنید. بر روی بعضی از دستگاه‌های حضور و غیاب یک بخش بسیار کوچک با نام reset در زیر یا پشت دستگاه وجود دارد که با فشردن و نگه داشتن آن به مدت چند ثانیه، دستگاه ریست می شود و تنظیمات آن به حالت پیش فرض (کارخانه) بر می گردد.

برای بازیابی رمز دستگاه حضور و غیاب بهتر است قبل از هر کاری با شرکت فروشنده و پشتیبان تماس بگیرید. معمولاً اگر شماره سریال دستگاه را به شرکت پشتیبان اعلام کنید، یک رمز عبور موقت ( با اعتبار 24 ساعت) در اختیار شما قرار می‌دهند که بتوانید وارد تنظیمات شده و رمز دستگاه حضور غیاب را تغییر دهید.

دکمه ریست فکتوری روی دستگاه حضور غیاب

 

نکته بسیار مهم : ریست فکتوری دستگاه حضور و غیاب، تمام تنظیماتی که بر روی دستگاه انجام داده‌اید (از جمله ثبت کاربران، ورود و خروج‌ها، شیفت‌ها و …) را حذف می‌کند و دستگاه را به تنظیمات اولیه کارخانه بر می‌گرداند. بنابراین در استفاده از این بخش هم احتیاط کامل را داشته باشید و فقط هنگامی از آن استفاده کنید که دستگاه شما به مشکل خورده باشد.
توجه : قبل از ریست فکتوری دستگاه حضور و غیاب، در صورت امکان از اطلاعات و کاربران معرفی شده بر روی آن بکاپ (پشتیبان) تهیه کنید.

 

 

دوستان عزیز! بیشترین درخواست کاربران حضور و غیاب مربوط به ریست فکتوری و بازیابی رمز مادر دستگاه حضور و غیاب هست. اگر شما تجربه‌ای در این زمینه دارید، لطفاٌ در بخش نظرات کامنت بگذارید تا کاربران دیگری که مشکل دارند، بتوانند با استفاده از این تجربیات مشکشون رو حل کنند.

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. اگر دستگاه را ریست فکتوری کنیم اثر انگشت ها پاک می شود و یا فقط تنظیماتی مثل ساعت به حالت اول بر میگردد؟

  2. سلام مدل دستگاه من timmy850 است . رمز دستگاه را فراموش کردم و نمیتونم وارد بشم و چهره تعریف کنم. میشه کمک کنید تا ریست کنم و مشکلم حل شه ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا