تبلیغات

دستگاه حضور و غیاب تشخیص صدا

دستگاه حضور و غیاب تشخیص صدا، یک سیستم احراز هویت بیومتریک است که کاربران را از طریق صدای آن‌ها شناسایی و ترددشان را ثبت می‌کند. این فناوری یکی از جدیدترین راهکارهای شناسایی کاربران است که بر روی دستگاه‌های ساعت زنی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای استفاده از این سیستم، ابتدا باید صدای کاربران را بر روی دستگاه ضبط کنیم. این صداها به صورت الگوهایی برای هر کاربر در حافظه موجود است. در زمان‌های ورود و خروج، کاربران همان گفتاری که در زمان ثبت نام به کار برده‌اند را می‌گویند. سیستم تشخیص گفتار آن را با الگوهای ذخیره شده مقایسه کرده و در صورت تطابق، تردد شخص ثبت می‌گردد.

دستگاه حضور غیاب تشخیص صدا

فناوری تشخیص صدا یک سیستم سخت افزاری و نرم افزار مخصوص است که توانایی رمزگشایی صدای انسان را دارد. این فناوری که گاهی اوقات به عنوان نرم افزارهای فعال کننده صدا یا تشخیص گفتار نامیده می شود، در سال های اخیر بیشتر در بین کاربران محبوب شده است.

تشخیص صدا و گفتار جزو بیومتریک‌های بدون تماس است که مزایای زیادی از جمله استفاده و کاربرد آسان و بهداشتی بودن، دارد. اما جای توسعه و پیشرفت زیادی هم دارد که طی زمان به آن دست خواهد یافت. ما هر چه بتوانیم اطلاعات و دیتای بهتر و مفیدتری به سیستم بدهیم، تشخیص آن دقیق‌تر خواهد بود.

 

اعلان صوتی دستگاه حضور و غیاب

اعلان صوتی دستگاه حضور غیاب با سیستم تشخیص صدا متفاوت است. در حال حاضر تقریباً تمامی دستگاه های ساعت زنی دارای اعلان صوتی برای آگاهی دادن به کاربران می‌باشند. صدای دستگاه حضور و غیاب می‌تواند به صورت بوق یا صدای ضبط شده انسان باشد که موضوعی را به کاربران یادآوری می‌کند. مثلاً در زمان ثبت تردد بر روی دستگاه، سخنگوی دستگاه، تأیید ثبت را اعلام می‌کند.

بیشتر دستگاه‌های حضور غیاب که در بازار وجود دارند، دارای اعلان صوتی (صدا) فارسی هستند و کاملاً برای کاربران ایرانی بومی سازی شده‌اند.

صفحه-اینستاگرام-مجله-حضور-و-غیاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا