تبلیغات

قیمت قفل کمد باشگاهی | انواع قفل کمد باشگاه

قفل کارتی برای کمد باشگاه

قفل کارتی (آفلاین)

650 الی 750 هزار تومان

قفل الکتریکی آنلاین برای کمد باشگاه ورزشی

قفل آنلاین

490 الی 640 هزار تومان

قفل مخصوص کمد استخر

قفل استخری

640 الی 800 هزار تومان

قفل برای انواع لاکر باشگاهی

قفل لاکر

650 هزار تومان

 

مشاوره-رایگان-قبل-از-خرید
کیفیت-و-قیمت-مناسب-محصولات
نصب-راه-اندازی-آموزش
گارانتی-و-پشتیبانی-معتبر-محصول-خریداری-شده

 

 

 

 

 

قفل باشگاهی چیست ؟

کمد هوشمند یا لاکر باشگاهی به جای قفل‌های سنتی کلید دار از یک قفل الکترونیکی همراه با کارتخوان یا reader های دیگر (نظیر اثر انگشت و …) برای باز و بسته شدن استفاده می‌کند. این قفل قابلیت نصب بر روی انواع درب چوبی، mdf و فلزی را دارد. به هر یک از استفاده کنندگان از کمد هوشمند، یک شماره  شناسایی منحصر به فرد تعلق می‌گیرد که این شماره داخل کارت یا تگ RFID یا شناسه‌هایی نظیر اثر انگشت، تشخیص چهره، موبایل و … ذخیره می‌شود . با شناسایی و تأیید شماره هر کاربر، کمد متعلق به او باز و بسته می‌شود. به کمد هوشمند لاکر باشگاهی یا لاکر هوشمند نیز می‌گویند.

قفل های هوشمند باشگاهی با نام قفل کمد رختکن ، قفل الکترونیکی کمد باشگاه و قفل استخری، قفل لاکر نیز شناخته می‌شوند.

 

قفل باشگاهی برای محافظت از وسایل همراه ورزشکاران بر روی کمد رختکن نصب شده است

 

انواع قفل کمد باشگاه

قفل الکترونیکی کمد باشگاه انواع مختلفی دارد و بر روی انواع درب‌ چوبی، فلزی و آهنی قابل نصب است. در این قفل‌ها بیشتر از فناوری rfid  (کارت بدون تماس) استفاده می‌شود. ساختار این قفل‌ها به صورتی است که بسته به نوع کاربری یا سلیقه مشتری از تگ‌های آنتن‌دار مختلفی مانند جاسوئیچی، مچ‌بند، کارت و… برای باز کردن آن‌ها استفاده می‌شود. به طور مثال در محیط‌هایی مانند استخر و سونا بیشتر از مچ‌بند rfid استفاده می‌شود. قفل های باشگاهی طوری طراحی شده‌اند که پس از نصب بر روی درب کمد، بدون شناسایی تگ یا کد الکترونیکی مربوطه به هیچ وجه قابل بازشدن نیست، از این رو امنیت کمد و وسایل داخل آن به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت‌.

قفل کمد رختکن به دو صورت آنلاین و آفلاین کار می‌کند
قفل کمد رختکن به دو صورت آنلاین و آفلاین کار می‌کند

قفل کمد باشگاهی به دو صورت می‌تواند عمل کند :

  • قفل الکترونیکی آفلاین (Offline) که برق آنها از طریق باطری تأمین می شود. این قفل‌ها به صورت جداگانه تنظیم شده و هر قفل به صورت مستقل یک کمد را مدیریت می کند.
  • قفل الکترونیکی آنلاین (Online) که برق آن از طریق کابل کشی از یک منبع تغذیه و یا از طریق POE (تأمین برق از طریق کابل شبکه) تأمین می گردد. در این حالت مدیریت چندین قفل کمد از طریق یک پنل یا نرم افزار انجام می‌گیرد.

قفل آفلاین (باتری دار)

قفل مستقل یا آفلاین، نیاز به سیم کشی ندارد و شامل بدنه قفل و کارتخوان یا سایر قرائت‌گر هاست. قفل داخل درب کمد و کارتخوان بر روی درب آن نصب می‌شود. کاربر برای استفاده از کمد، کارت، تگ یا مچ بند Rfid مربوط به خود را به کارتخوان نزدیک کرده و یا توسط یک صفحه کلید، رمز (کد) خود را وارد می‎‌کند. با ورود رمز یا خواندن کارت و تأیید اعتبار آن، قفل باز می‌شود. همانطور که گفته شد، قفل باشگاهی آفلاین نیازی به برق ندارد و برای تغذیه برق از یک باطری استفاده می‌کند.

قفل آنلاین (قفل الکترونیکی)

قفل های کمد باشگاهی آنلاین معمولاً توسط یک نرم ‌افزار یا کنترلر مرکزی و یا هر دو مدیریت می‌شوند. در این حالت  سخت افزار شامل یک قفل الکترونیکی است که داخل  درب کمد نصب شده و از طریق سیم کشی به یک منبع تغذیه و همچنین کنترل پنل مرکزی و نرم افزار متصل هستند. پس از اینکه کاربران کارت یا مچ بند خود را به کارتخوان نزدیک کنند و یا انگشت یا چهره خود را به دوربین یا اسکنر دستگاه نشان دهند، عمل شناسایی انجام می‌شود. اطلاعات خوانده شده توسط کنترل پنل مرکزی یا نرم افزار بررسی شده و در صورت مجاز بودن آن، درب کمد باز می‌شود. در واقع در حالت آنلاین، قفل به یک اتوماسیون باشگاهی متصل شده و توسط آن کنترل می‌گردد.

قفل کمد آنلاین گران‌تر از حالت آفلاین است. اما در حالت آنلاین می‌توان چندین کمد (همه کمدها) را از طریق یک مرکز کنترل و مدیریت کرد و در نهایت از طریق نرم افزار نصب شده بر روی کامپیوتر گزارشات مورد نظر از استفاده کنندگان از کمد باشگاه را تهیه و مشاهده نمود.

در ضمن روش آنلاین بر خلاف قفل آفلاین نیازی به هزینه‌های جانبی نظیر تعویض باتری ندارد.

 

انواع راهکار احراز هویت در قفل کمد باشگاهی

قفل-کمد-رمزی

ورود رمز (کد) با صفحه کلید

قفل-کمد-rfid

کارتخوان بدون تماس (RFID)

قفل-کمد-باشگاهی-اثر-انگشتی

راهکارهای بیومتریک مانند اثر انگشت

قفل-کمد-هوشمند-با-موبایل

موبایل (Blutooth, Wifi , Qr Code)

در قفل های الکترونیکی کمد معمولاً از تکنولوژی RFID (تگ، مچ بند و کارت بدون تماس) برای اعتبار سنجی و باز کردن کمدها استفاده می شود. اما امکان استفاده از سایر تکنولوژی‌ها مانند بیومتریک ها (اثر انگشت، چهره و …)، فناوری های موبایلی (NFC ، Bluetooth)، Qr Code و سایر راهکارها نیز وجود دارد. این قفل ها یک نوع از سیستم های کنترل تردد هوشمند هستند که در بعضی از اماکن به خصوص در رختکن باشگاه‌ها و سالن های ورزشی و یا ادارات و شرکت‌ها مورد استفاده قرار می گیرند. در کنترل تردد باشگاهی، علاوه بر اینکه می‌توان ورود و خروج افراد مختلف را به داخل سالن ورزشی مدیریت کرد، علاوه بر آن خرید از بوفه و کافی شاپ، کنترل باز و بسته شدن کمد رختکن و مدیریت استفاده از تجهیزات مختلف ورزشی نیز امکان پذیر است.

 

سوالات متداول

پرکاربردترین روش مورد استفاده در قفل باشگاهی چیست ؟

در حال حاضر بیشتر از فناوری RFID (کارتخوان، کارت، مچ بند و تگ بدون تماس) در قفل های باشگاهی استفاده می شود.

قفل کمد باشگاهی به چند صورت مورد استفاده قرار می گیرد ؟

به دو صورت : قفل الکترونیکی آفلاین که برق آن از طریق باتری است. قفل آنلاین که از طریق کابل کشی از یک منبع تغذیه، برق می‌گیرد.

تفاوت اصلی قفل استخری با سایر قفل های باشگاهی چیست؟

مهم‌ترین فاکتور قفل های استخری، مقاومت بالا در برابر رطوبت و زنگ زدگی در مواجهه با آب و رطوبت است
صفحه-اینستاگرام-مجله-حضور-و-غیاب

1 دیدگاه

  1. باتری قفل ها را از کجا میشه خرید 60 تا کمد دارم باتری ها در حال تمام شدنه شما دارین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا