تبلیغات

نرم افزار حضور و غیاب【نرم افزار ورود و خروج پرسنل】

ارائه بهترین نرم افزار حضور و غیاب (برنامه ثبت ورود و خروج پرسنل)

نرم افزار حضور و غیاب یکی از اصلی‌ترین بخشهای اتوماسیون ثبت تردد برای مدیریت ورود و خروج کارکنان است. یک دستگاه ساعت زنی بدون نرم‌افزار کارایی چندانی برای شما نخواهد داشت و این نرم افزار است که اصلاحات و پردازش‌های لازم را انجام داده و گزارشات نهایی را به شما ارائه می‌دهد. برنامه‌های حضورغیاب در انواع و نسخه‌های مختلفی ارائه می‌شوند؛ از نسخه پایه ویندوزی گرفته تا نرم‌افزارهای پیشرفته ابری و مبتنی بر وب. در این بخش با انواع نرم افزار حضور و غیاب آشنا خواهید شد و در انتها لیستی از با سابقه‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده برنامه ورود و خروج پرسنل به شما معرفی می‌گردد. اگر بدنبال بهترین نرم افزار حضور و غیاب هستید، این پست را به دقت مطالعه نمایید.

فروش-بهترین-نرم-افزار-حضور-و-غیاب

 

انواع نرم افزار حضور و غیاب

برای مشاهده ترددهای هر دستگاه، شما نیاز به یک برنامه نرم افزاری خواهید داشت. در واقع این نرم افزار دستگاه حضور و غیاب است که گزارشات را به شما ارائه می‌دهد. نرم‌ افزار های حضور و غیاب  به طور کلی به دو گروه نرم‌افزارهای ویندوزی و تحت وب تقسیم می‌شوند.

معرفی-انواع-نرم-افزار-حضور-غیاب
انواع نرم افزار حضور غیاب

نرم افزار حضور و غیاب ویندوزی

نرم ‌افزار حضور و غیاب ویندوزی به صورت تک کاربره یا چند کاربره، باید بر روی تک تک سیستم‌های مورد استفاده نصب شود. نرم افزار ساده حضور و غیاب فقط بر روی یک کامپیوتر قابل نصب است و می‌توان در کسب و کارهای کوچک از آن استفاده نمود.

در شرکت‌‌هایی که گسترده‌تر بوده و شعبات و تعداد پرسنل زیادی دارند، ممکن است نرم افزار تک کاربره (نرم افزار ساده حضور و غیاب) جوابگوی کار نباشد. بنابراین در این موارد می‌توان از نرم افزار ویندوزی چند کاربره استفاده نمود. نسخه اصلی و بانک اطلاعاتی نرم افزار بر روی یک سرور (کامپیوتر اصلی) نصب می‌شود و نرم افزارهای کاربران (کلاینت‌ها) نیز بر روی کامپیوتر آنها نصب و راه اندازی می‌گردد. تعداد کاربران و نسخه‌های قابل نصب بستگی به لایسنس خریداری شده دارد. کامپیوترها از طریق شبکه به سرور مرکزی وصل شده و می‌توانند ثبت یا فراخوانی اطلاعات را انجام دهند.

نرم افزار حضور و غیاب تحت وب

نرم افزار حضور و غیاب تحت وب نیازی به نصب بر روی کامپیوتر کاربران ندارد. در این نوع نرم افزار، نسخه اصلی و بانک اطلاعاتی بر روی سرور (کامپیوتر اصلی) نصب می‌شود. کاربران از طریق شبکه یا اینترنت، با استفاده از یک مرورگر وب مانند گوگل کروم، موزیلا، فایرفاکس و … به پنل اصلی نرم افزار وارد شده و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور به منوهای حضور و غیاب مرتبط با خود دسترسی پیدا می‌کنند. اطلاعات بیشتر راجع را در بخش نرم افزار حضور و غیاب تحت وب مشاهده نمایید.

نرم افزار آنلاین و اپلیکیشن حضور غیاب

با پیشرفت تکنولوژی‌ و ظهور اپلیکیش‌‌های موبایلی، نرم‌افزار های حضورغیاب نیز به صورت اپلیکیشن، قابلیت نصب بر روی گوشی‌ هوشمند کاربران و مدیران را دارند. این اپلیکیشن‌ها نیز جزو نرم‌افزارهای مبتنی بر وب بوده و در بستر اینترنت کار می‌کنند.

در برخی از اپلیکیشن‌های حضور غیاب از قابلیت موقعیت‌یاب گوشی (Location) برای ثبت تردد استفاده می‌شود و این سیستم‌ها جهت ثبت تردد نیازی به دستگاه حضور و غیاب ندارند. این نوع سیستم‌ها با عنوان  حضور و غیاب آنلاین با موبایل  و حضور و غیاب بدون دستگاه شناخته می‌شوند.

 

برای دریافت مشاوره و خرید نرم افزار حضور غیاب و ورود و خروج پرسنل با ما تماس بگیرید

سفارش-از-طریق-واتساپ
سفارش-از-طریق-تماس-تلفنی

 

نرم افزار حضور و غیاب چیست ؟

نرم‌افزار حضور و غیاب برنامه‌ای است که با دریافت اطلاعات ورود و خروج پرسنل از دستگاه ساعت زنی و انجام پردازش‌های لازم، گزارشات مورد نظر مدیران را تولید می‌کند. ورود و خروج کارکنان بر روی دستگاه حضور غیاب ثبت می‌شود. با اتصال دستگاه به کامپیوتر، اطلاعات ثبت شده به نرم افزار انتقال یافته و اصطلاحات لازم بر روی آن صورت می‌گیرد. در نهایت بر حسب نیاز گزارشات متنوعی از کارکرد پرسنل تهیه شده و در اختیار مدیر یا مسئول مربوطه قرار می‌گیرد. از اطلاعات خروجی نرم افزار حضور و غیاب ،‌ می‌توان جهت محاسبه  حقوق و دستمزد کارکنان استفاده نمود. به این برنامه، نرم افزار کنترل ورود و خروج کارمندان و پرسنل نیز گفته می‌شود.

 

3 بخش اصلی در نرم افزار حضور و غیاب

1. اطلاعات پایه

اطلاعاتی مانند مشخصات پرسنل، تعریف و تنظیم شیفت‌های کاری، بخشهای مختلف شرکت و تنظیمات نرم افزار ورود و خروج در این بخش ثبت می‌شود. برای شروع کار نیاز است که ابتدا اطلاعات این بخش را تکمیل کنید. به طور مثال باید ابتدا مشخصات پرسنل و انواع شیفت کاری را در این بخش وارد کنید، تا بتوانید از آن استفاده نمائید.

2. ویرایش و پردازش ساعت ورود و خروج

در این بخش ترددهای پرسنل قابل مشاهده و ویرایش است. علاوه بر این در این بخش از نرم افزار حضور غیاب می‌توان ترددهای فراموش شده را ثبت کرد، ترددهای اضافی را حذف نمود، مأموریت و مرخصی‌ها را ثبت کرد و پردازش‌‌های قبل از گزارش گیری را بر روی اطلاعات انجام داد. به طور مثال اگر تردد شخصی به هر دلیل (فراموشی، خراب بدون دستگاه و..) در دستگاه ساعت زنی ثبت نشود، در این صورت با ارائه یک درخواست و تأیید مدیر مربوطه، تردد ثبت نشده در این بخش اضافه می‌شود. مورد دیگر مربوط به مرخصی و مأموریت‌های روزانه هستند که باید پس از تأیید مدیریت در بخش مأموریت/ مرخصی ثبت شوند.

3. گزارشات

پس از انجام اصطلاحات و پردازش‌های مورد نیاز در بخش قبلی، در این قسمت از برنامه ورود و خروج پرسنل، گزارشات متنوعی در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین در این بخش می‌توانید خروجی لازم برای نرم افزار حقوق و دستمزد را تهیه نمائید.

 

برای آشنایی بیشتر با نرم افزار حضور غیاب یا نرم افزار ساعت ورود و خروج ، ویدئوی آموزشی یکی از شرکت‌ها را ببینید :

 

منظور از نرم افزار حضور و غیاب رایگان چیست ؟

نرم افزار حضور و غیاب رایگان، معمولاً نسخه پایه نرم‌افزارهای ویندوزی است که امکانات محدودی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این برنامه معمولاً تعداد محدودی از کاربران را پشتیبانی می‌کند و تعداد شیفت‌های کمی‌ بر روی آن قابل تعریف است. بیشتر شرکت‌های فروشنده سیستم‌‌های ثبت تردد، در زمان خرید دستگاه ساعت‌زنی، یک نرم‌افزار حضور و غیاب به صورت رایگان در اختیار خریداران قرار می‌دهند. این نرم‌افزار با این‌که امکانات محدودی دارد، اما معمولاً به خوبی از عهده مدیریت حضور و غیاب بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط بر می‌‌آید. در این صورت دیگر نیازی به تقبل هزینه جهت خرید نرم‌افزارهای پیشرفته نیست.

اما نرم‌ افزار های حضور و غیاب آنلاین یا تحت وب رایگان به صورت همیشگی فعال نیستند. این برنامه‌ها علاوه بر محدود بودن امکانات، محدودیت زمانی نیز دارند، یعنی برای مدت کوتاهی (مثلاً 1 ماه) فعال هستند و بعد از آن غیر فعال می‌شوند. این نوع نرم‌افزارها بیشتر به صورت دمو جهت مشاهده امکانات نرم‌افزار وب و آنلاین ارائه می‌شوند و نمی‌توانید به صورت دائم از آنها استفاده کنید.

بنابراین دقت داشته باشید، اگر در تبلیغات دستگاه‌های حضورغیاب، نرم‌افزار رایگان مشاهده کردید، منظور نرم افزار ویندوزی است، نه پلتفرم‌های دیگر.

 

اهمیت بانک اطلاعاتی در نرم افزار حضور و غیاب

بانک-اطلاعاتی-نرم-افزار
اهمیت بانک اطلاعاتی در نرم افزار حضور و غیاب

مهمترین مزیت سیستم‌ های حضور و غیاب مکانیزه نسبت به روش سنتی، ذخیره سازی اطلاعات به شیوه نوین است. داده‌های حضور و غیاب به شیوه‌ای منظم در بانک اطلاعاتی نرم افزار حضور و غیاب ثبت و ذخیره سازی شده و در هر لحظه امکان دسترسی به اطلاعات آن در قالب گزارشات متنوع وجود دارد. بانک اطلاعاتی (Database) یا پایگاه داده مهمترین بخش از یک نرم‌ افزار حضور غیاب است که تمامی داده‌های ورود و خروج کارکنان را در خود جای می‌دهد و امکان دسترسی غیرمجاز به آن وجود ندارد.

پایگاه داده یا دیتابیس انواع مختلفی دارد و از فناوری‌های متفاوتی جهت ذخیره سازی داده‌ها استفاده می‌کند. MsAccess یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین بانک‌های اطلاعاتی است که توسط شرکت Microsoft ارائه شده است. این دیتابیس معمولاً در نرم افزار حضور غیاب ساده و تک کاربره با تعداد محدود پرسنل، به کار گرفته می‌شود و به خوبی از عهده نگهداری اطلاعات بر می‌آید.

MySql نیز یک بانک اطلاعاتی نسبتاً ساده و متن باز (Open Source) است که به صورت رایگان ارائه شده است. این بانک اطلاعاتی امکانات بیشتری نسبت به Access دارد و سرعت پردازش اطلاعات در آن قابل قبول است. از MySql  در نرم‌افزارهای تک کاربر و چند کاربره (تحت شبکه) و با حجم اطلاعات متوسط استفاده می‌شود.

بانک اطلاعاتی MsSqlServer یکی از سیستم­‌های مدیریت پایگاه داده است. این سیستم نیز توسط شرکت MicroSoft ارائه شده است. MsSqlServer  امکانات بیشتری نسبت به دو بانک اطلاعاتی دیگر دارد و در پروژه‌های بزرگ با حجم اطلاعات بالا (تعداد بالای کاربران) و در نرم‌افزارهای تحت شبکه و وب به کار گرفته می‌شود. MsSqlServer   باید بر روی کامپیوتر یا سرورهای قوی با منابع سخت افزاری بالا نصب شود . امنیت اطلاعات در بانک اطلاعاتی MsSqlServer بسیار بالا است.

علاوه بر این شما میتوانید از یک فضای ابری در بستر اینترنت نیز برای ذخیره سازی اطلاعات پرسنل خود استفاده نمائید. ما در این باره یک مقاله با عنوان “حضور و  غیاب ابری” نوشته ایم که اگر دوست داشتید می توانید آن را هم مطالعه نمائید

 

بهترین نرم افزار حضور غیاب را از کجا بخریم ؟

معمولاً شرکتهایی که دستگاه ساعت زنی می فروشند، ارائه دهنده نرم افزار ورود و خروج پرسنل نیز هستند. خوشبختانه در زمینه نرم افزاری در کشور ما پیشرفتهای خوبی صورت گرفته و در حال حاضر انواع نرم افزار حضور و غیاب از نسخه ساده و رایگان گرفته تا نرم افزارهای پیشرفته مبتنی بر وب تولید و ارائه می‌شود.  در ادامه لیست برخی از  بهترین شرکت‌های فعال در حوزه برنامه ثبت ورود و خروج پرسنل را مشاهده می‌کنید.

نرم-افزار-حضور-و-غیاب
برنامه ورود و خروج پرسنل
  • زمان پرداز : ارائه دهنده انواع برنامه ورود و خروج پرسنل (ویندوزی، تحت وب)
  • جهان گستر پارس : ارائه دهنده انواع نرم افزا ورود و خروج ویندوزی و تحت وب
  • دنیای پردازش : یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌ها در حوزه اتوماسیون ثبت تردد و ارائه دهنده انواع نرم افزار ورود و خروج پرسنل
  • علم و صنعت : این شرکت‌ نیز از پرچمداران ارائه انواع نرم‌افزار در زمینه برنامه ورود و خروج پرسنل یا برنامه ثبت ورود و خروج پرسنل است.
  • افق فرا ویژنفعال در حوزه انواع نرم افزار ورود و خروج پرسنل تحت ویندوز و وب و نرم افزار ساعت ورود و خروج
  • پالیز افزار از شرکتهای قدیمی در حوزه نرم افزار حضور و غیاب ساده و پیشرفته
  • کارا 2000 : شرکتی باسابقه و پیشرو در ارائه انواع نرم افزار حضور و غیاب ساده و پیشرفته و مبتنی بر وب

 

انواع نرم افزار حضور و غیاب رایگان

در این بخش تعدادی از نرم افزارهای رایگان برای ورود و خروج پرسنل را به شما معرفی می‌کنیم. (نرم افزار ساده حضور و غیاب)

حضور و غیاب با اکسل : نرم افزار حضور و غیاب واقعاً رایگان

نرم-افزار-حضور-غیاب-ساده-تحت-اکسل
اکسل یکی از نرم افزار های رایگان و ساده برای محاسبه حضور و غیاب پرسنل است

اگر به هر دلیلی قصد خرید برنامه افزار حضور و غیاب پرسنل ندارید و می خواهید محاسبه ساعات کاری پرسنل خود را به صورت رایگان انجام دهید، شاید نرم افزار اکسل بتواند راهکار مناسبی برای شما باشد.
اگر با نرم افزار اکسل آشنایی دارید، به راحتی می توانید با طراحی جداول و استفاده از چند فرمول، ورود و خروج کارکنان خود را در برنامه اکسل ثبت کرده و میزان کارکرد آنها را محاسبه نمائید. نگران نباشید، اگر نیاز به آموزش دارید، می توانید با استفاده از آموزش ویدئوهای زیر، به راحتی لیست حضوروغیاب کارکنان خود را در اکسل طراحی و از آن استفاده نمائید. (برنامه ثبت ورود و خروج پرسنل)

ویدئوی آموزشی 1 :

ویدئوی آموزشی 2 :

 

اگر دانش یا وقت کافی برای طراحی اکسل ندارید، می توانید فایل حضور و غیاب اکسل آماده را با استفاده از لینکهای زیر دانلود کنید. (دانلود رایگان فایل اکسل ورود و خروج پرسنل)

1. دانلود رایگان از سایت حسابداران 

2. دانلود رایگان از وبلاگ فرادرس

3. دانلود رایگان از سایت Civilma ( برای دانلود باید ایمیل خود را وارد کنید.) 

4. دانلود از سایت تالانت با قیمت 2000 تومان

به جز این موارد ، اکسل حرفه ای با قیمت بالاتر هم در بازار موجود است. اما به دلیل اینکه دراین پست نرم افزارهای  رایگان را معرفی می کنیم، از ذکر مشخصات آنها خودداری کردیم. در ضمن ما یک مقاله درباره حضور و غیاب تحت اکسل نوشته ایم که توصیه می کنم، آن را نیز مطالعه نمائید.

 

نرم افزار حضور غیاب رایگان به شرط خرید دستگاه حضور غیاب

بسیاری از شرکت‌های حضور غیاب، در ازاء خرید هر دستگاه ساعت زنی یک نرم افزار حضور و غیاب ساده رایگان به شما ارائه می دهند. این نرم افزارها، نسخه پایه بوده و امکانات محدودی دارند. اما با این حال جوابگوی حضور غیاب بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط هستند. بنابراین اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که تمایل به خرید دستگاه ساعت زنیدارند، می توانید از شرکت فروشنده بخواهید که نسخه رایگان نرم افزار را نیز در اختیار شما قرار دهند. البته اگر این نرم افزار جوابگوی کار شما نباشد، ناچار باید برای خرید نرم افزار پیشرفته تر هزینه کنید.
بنابراین در این مورد، دسترسی به نرم افزار حضور و غیاب ساده منوط به خرید دستگاه از شرکت مربوطه است. تبلیغاتی که بیشتر شرکت‌ها درباره برنامه رایگان دارند، مربوط به همین آیتم است.

 

دانلود نرم افزار رایگان (بدون نیاز به دستگاه)

دانلود-نرم-افزار-حضور-غیاب-رایگان
دانلود نرم افزار ورود و خروج پرسنل رایگان

بیشتر کاربرانی که به دنبال دانلود برنامه حضور و غیاب رایگان بدون نیاز به دستگاه هستند، قطعاً تمایلی به خرید دستگاه ساعت زنی ندارند و دوست دارند یک نرم افزار کاملاً مجانی در اختیار آنها قرار بگیرد. در این مورد هم تعداد محدودی از شرکت‌ها نرم افزارهایی با امکانات محدود را به صورت رایگان ارائه می دهند. من تجربه ای درباره میزان کارایی این نرم افزارهای ندارم، ولی شما اگر سفت و سخت به دنبال دانلود رایگان نرم افزار حضور غیاب ساده تحت ویندوز بدون نیاز به دستگاه هستید، می توانید این موارد را امتحان کنید. در ادامه لینک دانلود 2 نرم افزار ورود و خروج پرسنل رایگان قرار می‌گیرد که با کلیک بر روی هر یک از آنها می توانید ، فایل‌های مرتبط را دانلود کرده و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید و در نهایت به صورت رایگان از آن استفاده نمائید.

1. سایت رایان پرسیس : اینجا کلیک کنید و وارد صفحه دانلود شوید. در صفحه ای که باز می شود، دو لینک وجود دارد. ابتدا بر روی لینک دانلود نرم افزار رایگان کلیک کنید تا فایلها بر روی کامپیوتر شما دانلود شود. در مرحله دوم بر روی لینک دریافت رمز کلیک کنید. در صفحه باز شده با درج شماره موبایل تان، یک رمز در اختیار شما قرار می گیرد. حالا با در اختیار داشتن فایلهای نصبی و رمز می توانید به راحتی نرم افزار را بر روی کامپیوتر خود نصب کرده و از آن استفاده نمائید.

2. سایت فارسیب : با کلیک بر روی این لینک ، صفحه سایت برای شما باز می شود. در انتهای صفحه بر روی لینک دانلود نسخه رایگان کلیک کنید، تا فایلهای برنامه را دریافت نمائید. برای نصب این نرم افزار نیز نیاز به رمز دارید که راهنمای آن دقیقاً بالای دکمه دانلود درج شده است. ( با ارسال عدد 100 به شماره ۰۹۱۵۷۲۴۵۸۸۱ رمز را دریافت خواهید کرد.)

 

برای خرید هر نوع نرم افزار حضور غیاب می‌توانید با ما تماس بگیرید :

  • بهترین نرم افزار حضور و غیاب
  • نرم افزار ساده حضور و غیاب
  • نرم افزار ورود و خروج پرسنل
  • برنامه حضور و غیاب پرسنل
  • برنامه ورود و خروج پرسنل
  • برنامه ثبت ورود و خروج پرسنل
  • نرم افزار ثبت ورود و خروج
  • نرم افزار ساعت ورود و خروج

 

سفارش-از-طریق-واتساپ
سفارش-از-طریق-تماس-تلفنی

 

سؤالات متداول

بهترین نرم افزار حضور و غیاب کدام است؟

نرم افزار های مختلفی در بازار وجود دارد، بهترین نرم افزا رحضور و غیاب، برنامه ای است که بتواند تعداد پرسنل و شیفت های کاری شرکت شما را پشتیبانی کند.

انواع نرم افزار حضور و غیاب کدامند؟

در حال حاضر 3 نوع نرم افزار حضور و غیاب در بازار وجود دارد : نرم افزار ورود و خروج پرسنل ویندوزی، سیستم حضور غیاب تحت وب و اپلیکیشن حضور غیاب
صفحه-اینستاگرام-مجله-حضور-و-غیاب

نوشته های مشابه

11 دیدگاه

  1. یک سوالی داشتیم از حضورتان اگر جواب بدهید ممنون میشوم
    این نرم افزار حضور و غیاب رایگان که شرکت ها با دستگاهشون به مشتری میدهند چه امکاناتی دارد و آیا میشود در آن شیفت چرخشی تعریف کرد ؟

    1. نرم افزار حضور و غیاب امکانات پایه را دارد، اما معمولاً در تعداد پرسنل، تعداد شیفتها و امکانات پیشرفته محدود است.

  2. خرید نرم افزار حضور و غیاب ضروریه یا همون دستگاه کارمون رو راه میندازه ؟

    1. سلام
      بله باید در کنار دستگاه از نرم افزار حضور غیاب هم استفاده کنید. دستگاه ساعت زنی فقط ورود و خروجها رو ثبت میکنه، اصلاحات و گزارش گیری باید با نرم افزار انجام بشه

  3. دستگاه حضور غیابی که میخریم روش نرم افزار هم هست یا باید اون رو جداگانه تهیه کنیم ؟

    1. سلام
      بیشتر فروشندگان در کنار دستگاه یک نرم افزار رایگان با امکانات محدود هم ارائه میدهند. شما در زمان خرید باید از فروشنده بپرسید که آیا نرم افزار هم به شما میدهند یا نه و این نرم افزار حضور غیاب چه امکاناتی دارد

  4. نرم افزار حضور و غیاب تحت داس هم داریم؟ ما ویندوزمون قدیمیه و نرم افزارهای جدید روش نصب نمیشه

    1. سلام
      الان دیگه فکر نکنم شرکتها ، نرم افزار داس بدن، ویندوزتون مگه چقدر قدیمیه. الان نرم افزارهای حضور و غیاب روی ویندوز 7 هم نصب میشن

  5. سلام
    تردد ناقص تو نرم افزار های حضور و غیاب به چه معنیه و چطوری میشه اصلاحش کرد ؟ از یکی پرسیدم گفت که اگه ورود و خروجها فرد باشه در این صورت ترددها ناقص میشه من متوجه منظورش نشدم. اگه واضح این موضوع را برام توضیح بدید ممنون میشم.

    1. سلام
      تردد ناقص یعنی اینکه شما در یک روز ورود داشته باشید و خروج نداشته باشید، یا تردد اول وقت را ثبت نکرده باشید و فقط خروج ثبت شده باشه. توضیحی هم که به شما دادن درسته.
      معنیش این میشه که در یک روز بابت هر ورود باید یک خروج داشته باشید تا تردد اون روز کامل باشه، در غیر اینصورته ناقصه و باید اصلاح بشه

دکمه بازگشت به بالا