تبلیغات

سیگنال یاب (فرکانس یاب) چیست ؟

سیگنال یاب یا فرکانس یاب یک دستگاه آشکارساز فرکانس رادیویی (RF) است که برای شناسایی امواج رادیویی یا RF تجهیزات مختلف از جمله تجهیزات بیسیم، امواج تلفن همراه، دوربین مخفی بیسیم، میکروفون مخفی بی‌سیم، دوربین تصویربرداری وایرلس، تجهیزات شنود و … کاربرد دارد.

این دستگاه فرکانس یا امواج رادیویی که توسط تجهیزات بیسیم در یک محدوده مشخص تولید می‌شود، را شناسایی کرده و با ایجاد آلارم به شما اطلاع رسانی می‌کند. دستگاه سیگنال یاب قابلیت تنظیم میزان حساسیت در شناسایی امواج با فرکانسها و توانهای مختلف را دارد.

از دستگاه فرکانس یاب می‌توان در محیط‌هایی مانند منزل، محل کار، خودرو، رستوران، هتل، سالن‌های پذیرایی، دانشگاه، استخر و مکان‌های عمومی و خصوصی، مدارس، جلسات آزمون و … استفاده کرد.  این دستگاه توانایی شناسایی امواج  GSM، GPRS، UHF، VHF و تجهیزات GPS را دارد.

 

کاربرد-دستگاه-سیگنال-یاب-موبایل

 

تفاوت سیگنال یاب با راکت موبایل یاب چیست ؟

با فراگیر شدن استفاده از تجهیزات موبایل یاب در مراکز آموزشی و کنکور، بسیاری از خریداران که با ما تماس می‌گیرند، تفاوت سیگنال یاب و راکت دستی موبایل یاب را نمی‌دانند. بعضی هم فکر می‌کنند که این دو یکی هستند. در صورتیکه که هر یک از این تجهیزات یک محصول جداگانه هستند که ماهیت و کارکرد آنها متفاوت است.

تفاوت-فرکانس-یاب-با-فلزیاب-گوشی

راکت بازرسی موبایل یاب، یک فلزیاب است که با استفاده از امواج مغناطیسی هر فلز یا اشیائی که بخشی از آنها فلز است را شناسایی می‌کند. بالطبع چون گوشی تلفن همراه نیز از تعداد زیاد آلیاژهای فلزی ساخته شده است، توسط این راکتها شناسایی می‌شود.

اما سیگنال یاب از طریق شناسایی امواج و فرکانس تجهیزات الکترونیکی کار می‌کند. این دستگاه با شناسایی امواج رادیویی و فرکانس موبایل به راحتی آن را شناسایی می‌کند.

برای مشاهده لیست راکت های دستی گوشی یاب بر روی لینک دستگاه موبایل یاب کلیک کنید.

دستگاه فرکانس یاب چگونه کار می‌کند؟

برای پیدا کردن انواع سیگنال‌ و فرکانس‌، کافی است دستگاه فرکانس یاب را روشن کرده و در محل مورد نظر قدم بزنید. به محض اینکه دستگاه در فاصله 5 متری یکی از دستگاه‌های دارای امواج رادیویی قرار گیرد، با ایجاد آلارم صوتی به شما هشدار خواهد داد و چراغ‌های LED روی آن نیز روشن خواهد شد. بنابراین برای تشخیص سیگنال گوشی در مدارس یا کنکور نیز می‌توان از آن استفاده کرد و از آن با عنوان دستگاه تقلب یاب کنکور نیز نام برده می‌شود.
هر چه به وسیله موردنظر (به طور مثال موبایل) نزدیک‌تر شوید، آلارم تندتر خواهد شد، به همین راحتی با یک با یک جستجوی کوچک می‌توانید محل دقیق آن را پیدا کنید. بازه عملکرد فرکانسی دستگاه سیگنال یاب بین 100 الی 2500khz است. فرکانس دستگاه‌هایی مانند موبایل، میکروفون مخفی، دستگاه شنود و … که در ایران استفاده می‌شوند، بین khz 900-1900 است، بنابراین  به راحتی توسط دستگاه‌های فرکانس یاب موجود در بازار ردیابی می‌شوند.

 

4 دیدگاه

    1. اگه دستگاه هیچ سیگنال و امواجی ارسال یا دریافت نکنه، بالطبع شناسایی نمیشه.

  1. میشه توضیح بدید که این دستگاه ها میتونن هندزفری و لوازم تقلب در کنکور را شناسایی کنند یا نه ؟

    1. فرکانس یاب ها امواج رادیویی را شناسایی می‌کنند. بنابراین هر ابزاری اعم از موبایل، هندزفری بی‌سیم، ساعت هوشمند توسط این دستگاه های شناسایی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا