تبلیغات

دستگاه تقلب یاب کنکور و انواع آن

هر ساله با نزدیک شدن به ایام امتحانات نهایی و آزمون کنکور، تب و تاب زیادی در این حوزه ایجاد می‌شود و برخی از افراد سودجو در صدد نشر یا فروش سوالات و جواب آنها و یا برخی از داوطلبان در صدد تقلب در امتحانات هستند. خوشبختانه فناوری‌های پیشرفته‌ای در حوزه شناسایی ابزار آلات تقلب وجود دارد. استفاده از این تجهیزات که با نام دستگاه تقلب یاب کنکور یا دستگاه های آشکار ساز نیز شناخته می‌شوند، در حال گسترش در مدارس و حوزه‌های امتحانی است.

 

دستگاه تقلب یاب کنکور چیست ؟

دستگاه تقلب یاب کنکور یک دستگاه آشکار ساز است که از آن برای شناسایی تجهیزات و ابزار تقلب در امتحانات و کنکور استفاده می‌شود.

امروزه از تجهیزاتی مانند موبایل، هندزفری، ساعت یا خودکار هوشمند، فلش مموری، دستگاه پخش صوت و … برای تقلب در کنکور استفاده می‌شود. دستگاه تقلب یاب یا آشکار ساز به راحتی این تجهیزات را شناسایی کرده و آلارم می‌دهد. به این صورت به راحتی می‌توان در صورت همراه داشتن چنین ابزاری همراه داوطلبان، آن را شناسایی و ضبط کرد.

نفس استفاده از این دستگاه ها نیز یک بازدارندگی قوی در میان افراد متقلب ایجاد کرده و بیشتر داوطلبان از ترس شناسایی ابزار تقلب و محرومیت از امتحانات، از همراه داشتن چنین لوازمی خودداری می‌کنند.

انواع دستگاه تقلب یاب

فناوری‌ها و تجهیزات مختلفی بعنوان دستگاه تقلب یاب کنکور مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه سه نوع از این تجهیزات را به شما معرفی می‌کنیم.

راکت موبایل یاب

راکت های موبایل یاب با ایجاد میدان مغناطیسی در اطراف خود هر شیئی که دارای فلز باشد، از جمله تجهیزات الکترونیکی مانند موبایل، هندزفری و … را شناسایی کرده و به صورت ویبره یا صدا هشدار می‌دهند. این تجهیزات پرکاربردترین نوع دستگاه های تقلب یاب هستند که در مدارس، آموزشگاه‌ها، امتحانات نهایی و کنکور استفاده می‌شوند. برای مشاهده مدلهای مختلف به بخش راکت موبایل یاب مراجعه نمایید.

دستگاه سیگنال یاب

دومین ابزاری که بعنوان تقلب یاب در کنکور کاربرد دارد، دستگاه های فرکانس یاب یا سیگنال یاب هستند که به راحتی انواع امواج رادیویی از جمله امواج تلفن همراه و سایر تجهیزات بیسیم را شناسایی کرده و با بوق هشدار می‌دهند. برای آشنایی با این تجهیزات به صفحه سیگنال یاب موبایل مراجعه کنید.

دستگاه جمر

جمر یک دستگاه تقلب یاب و آشکار ساز نیست، اما برای جلوگیری از تقلب در کنکور می‌تواند کاربرد داشته باشد. دستگاه جمر در واقع یک دستگاه کورکن و مسدود کننده امواج موبایل است و در محدوده آن هیچ گوشی تلفن همراهی نمیتواند از پیامک، تماس یا اینترنت استفاده نماید. به همین دلیل از این دستگاه نیز میتوان جهت جلوگیری از تقلب داوطلبان با استفاده از گوشی تلفن همراه یا سایر تجهیزات الکترونیکی استفاده کرد. اطلاعات کامل راجع به این دستگاه در بخش دستگاه جمر موجود است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09190273245 تماس بگیرید.

 

در ویدئوی زیر با چالش‌های تقلب در یکی از بزرگترین آموزن‌های جهان یعنی کنکور در کشور چین آشنا می‌شوید:

 

توجه داشته باشید که به جز موبایل، همراه داشتن لوازم دیگری همچون هندزفری، پیجر، ضبط صوت،ماشین حساب، ساعت و دستبند هوشمند و وسایل فلزی مانند گل‌سر، آینه، تل و … به سر جلسه آزمون کنکور ممنوع است و این وسایل توسط دستگاه بازرسی به راحتی تشخیص داده می‌شود.

در انتها خبر زیر را به نقل از خبرگزاری صدا و سیما درباره کشف تخلفات در کنکور توسط سیگنال‌ یابها را بخوانید:

کشف یک هزار تخلف در کنکور با کمک فناوری‌های دانش‌بنیان
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: امسال برای نخستین بار با استفاده از فناوری‌های دانش بنیان در آزمون سراسری بیش از یک هزار تخلف کشف شد.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ عبدالرسول پورعباس، گفت: در آزمون سراسری امسال برای کشف تخلف‌ها، دستگاه‌های دانش بنیان سیگنال یاب ساخت داخل بکارگیری شد.

وی افزود: با استفاده از این دستگاه‌ها انواع خودکار‌ها، خود نویس، قلم، انگشتری، ساعت، مستر کارت و گوشی هوشمند کشف وضبط شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: این وسایل با استفاده از فناوری‌های روز به سامانه‌های ارسال و دریافت سیگنال مجهز شده بودند.
به گفته پورعباس، در این رابطه ۱۳ گروه سازمان یافته نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: کسانی که در آزمون سراسری دچار تخلف می‌شوند یک تا ۱۰ سال از شرکت در کنکور محروم خواهند شد.

 

خلاصه

استفاده از آشکارسازها راهکار بسیار کاربردی و دقیق برای جلوگیری از تقلب در امتحانات سراسری و کنکور است. این آشکارسازها که با نام تقلب یاب کنکور نیز شناخته می‌شوند شامل سه گروه فلزیاب‌ (راکت دستی موبایل یاب)، فرکانس یاب امواج رادیویی و مسدود کننده امواج هستند.

ما از هر سه گروه معرفی شده، دستگاه‌ها با مدلهای مختلف به شما عرضه می‌کنیم. برای مشاهده مدلهای هر بخش بر روی لینکی که در پاراگراف مربوطه قرار داده شده، کلیک کنید.

درباره امکان دور زدن دستگاه های تقلب یاب باید عرض کنم که هیچ راه کاربردی و 100% برای دور زدن چنین تجهیزاتی وجود ندارد و روشهایی که در سطح اینترنت وجود دارد، هیچکدام واقعی و عملی نیستند. بنابراین به داوطلبان عزیز توصیه می‌شود که به جای تمرکز بر روی این روشها، با مطالعه و تلاش بیشتر به دنبال کسب رتبه مناسب و راهیابی به دانشگاه باشند.

 

ما در بخش راکت بازرسی بدنی کنکور نیز راجع به تجهیزات تقلب یاب کنکور صحبت کرده‌ایم و شما می‌توانید از آن بخش را نیز  بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا