تبلیغات

چگونه اثر انگشت را اسکن کنیم ؟ | 3 نکته در اسکن اثرانگشت

آیا می‌توانید حدس بزنید متداول ترین رمز عبوری که کارکنان در تمام صنایع استفاده می‌کنند؟ به گفته محققان امنیتی، “123456” است. حتی مجرمان سایبری مبتدی نیز می‌توانند تقریباً بلافاصله رمز عبور ضعیفی مانند این رمز عبور را هک کنند. همانطور که مجرمان از رمزهای عبور ضعیف سوء استفاده می‌کنند، سازمان های بیشتری برای بهبود امنیت و بهبود تجربه کاربر به احراز هویت بیومتریک روی می‌آورند. در نظرسنجی بیومتریک هوش گود، 55 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که از فناوری احراز هویت بیومتریک استفاده می‌کنند.

سیستم های تشخیص اثر انگشت با بررسی انگشتی که روی سطح سنسور فشار داده شده است، کار می‌کنند. برجستگی ها و دره های انگشت اسکن می‌شوند و به مجموعه ای از نقاط متمایز، جایی که برجستگی ها و دره ها پایان می‌یابند یا به هم می‌رسند، ریزه کاری نامیده می‌شود. این نکات جزئی نقاطی هستند که سیستم تشخیص اثر انگشت برای مقایسه از آن استفاده می‌کند. برای شناسایی یک فرد، از دره ها (minutiae) و برجستگی هایی استفاده می‌شود که در نوک سطح انگشت انسان یافت می‌شود.

با توجه به پیشرفت سریع در فناوری حسگر، یک سیستم احراز هویت بیومتریک جدید برای دستگاه های الکترونیکی دستی توسعه یافته است که قوی است. این با ادغام حرکات انگشت به صورت سه بعدی با فعالیت های مغزی به روشی هوشمند برای تأیید امضاها با استفاده از دستگاه های الکترونیکی مصرفی سنسور نسل بعدی (CE) و طبقه بندی کننده هایی مانند جنگل تصادفی (RF) و مدل پنهان مارکوف (مدل مارکوف پنهان) اجرا شده است.

 

اگر از یک سیستم مبتنی بر اثر انگشت برای سیستم کنترل تردد، دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و یا حتی گوشی تلفن همراه خود استفاده می‌کنید، در اینجا چند نکته برای اسکن موفقیت آمیز وجود دارد.

 

انگشت خود را به درستی بر روی سنسور قرار دهید

انگشت خود را صاف روی سنسور قرار دهید. قوس‌ها، حلقه‌ها و حلقه‌هایی که اثر شما را از دیگران متمایز می‌کنند، در نوک انگشت شما قرار دارند. همچنین مطمئن شوید که هر بار انگشت خود را روی اسکنر قرار دهید. فشار ملایم وارد کنید – فشار بیش از حد می‌تواند برجستگی های پوست شما را مخدوش کند.

از تأثیر خشکی پوست روی اسکن خود جلوگیری کنید

اسکنرهای اثر انگشت دارای یک غشای سیلیکونی هستند که برای تشخیص تطابق اثر انگشت بر روی روغن های طبیعی پوست متکی است. اگر در هوای سرد با پوست خشکی دست و پنجه نرم می‌کنید، ممکن است چند بار تلاش کنید تا دستگاه اثر انگشت شما را تشخیص دهد. برای ذخیره مجدد روغن های طبیعی، قبل از قرار دادن انگشت خود روی حسگر، سعی کنید انگشت خود را در امتداد پشت گوش خود بکشید. همچنین می‌توانید آن مرتباً با لوسیون‌های بدون روغن مرطوب کنید، اما مطمئن شوید که دست‌هایتان قبل از استفاده از اسکنر، زمان زیادی برای خشک شدن دارند تا از باقی‌مانده روی سنسور جلوگیری شود.

دستگاه اثر انگشت را با هر نوع مایعی تمیز نکنید

ممکن است وسوسه شوید که دستگاه اثر انگشت خود را با آب و صابون گرم یا یک پاک کننده همه منظوره تمیز کنید. با این حال، استفاده از هر نوع مایع یا مواد شیمیایی پاک کننده می‌تواند به دستگاه آسیب برساند. درعوض، هفته ای یکبار اسکنر را با یک پارچه نرم و نم دار (خیلی کم نم دار باشد) تمیز کنید. به سادگی پارچه را روی سطح فشار دهید و بلند کنید. به این ترتیب روغنها و کثیفی روی سطح پاک می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا