تبلیغات

برررسی امکان دور زدن راکت بازرسی بدنی

یکی از سوالاتی که کاربران از ما پرسیده‌اند این است که؛ ” آیا امکان دور زدن راکت بازرسی بدنی وجود دارد؟” ، “چگونه از فلزیاب رد شویم” .دور زدن به معنی این است که راکت بازرسی قطعه یا شیء همراه فرد را تشخیص ندهد. به طور مثال راکت بازرسی نتواند تلفن همراه، هندزفری و یا سایر تجهیزات ممنوعه همراه دانش‌آموزان و دانشجویان را تشخیص دهد.
از راکت های بازرسی بیشتر در فروگاه‌ها، ورودی مراکز امنیتی، مدارس (بعنوان دستگاه موبایل یاب) و آزمون‌های مهم مانند کنکور و … استفاده می‌شود. همواره کسانی بوده‌اند که به دنبال دور زدن قوانین و سوء استفاده بوده‌اند. دور زدن راکت بازرسی بدنی و یا عدم توانایی آن در تشخیص اشیاء ممنوعه گاهی می‌تواند بسیار خطرناک باشد. به طور مثال اگر شخصی سلاح گرم یا سرد را بتواند به داخل هواپیما ببرد، می‌تواند ریسک بالایی داشته باشد و حوادث جبران ناپذیری واقع شود.
بعضی از داوطلبان کنکور نیز به فکر دور زدن این تجهیزات هستند تا به بتوانند گوشی، هندزفری و یا سایر تجهیزات ممنوعه را به داخل جلسه امتحان ببرند. سوأل اینجاست که تا چه حد می‌توان به دستگاه‌ها و تجهیزات بازرسی از جمله دستگاه‌های آشکار ساز اطمینان داشت؟ آیا امکان دور زدن راکت موبایل یاب وجود دارد ؟

دور-زدن-راکت-بازرسی-بدنی

 

در فایل صوتی زیر به صورت خلاصه و کامل راجع به دور زدن راکت بازرسی بدنی توضیحاتی ارائه شده، اگه شما هم به دنبال یک جواب کامل هستید، توصیه می‌کنم این voice را گوش بدید.

 

از چه روش هایی برای دور زدن  راکت بازرسی استفاده می‌شود؟

همیشه افرادی هستند که به فکر عبور از محدودیت‌ها هستند. بعضی از کاربران درخواست آموزش روش دور زدن دستگاه فلزیاب یا موبایل یاب را داشته‌اند که در جواب این دوستان باید عرض کرد که روش خاصی که برای دور زدن دستگاه فلزیاب  جوابگو باشد، وجود ندارد. اما در ادامه به بعضی از روشها که مورد استفاده قرار می‌گیرد – فارق از درست یا نادرست بودن آن- اشاره می‌کنیم.

  • پوشاندن قطعه فلزی، الکترونیکی و گوشی تلفن با ورق (فویل) آلومینیومی
  • خاموش کردن دستگاه مورد نظر (تلفن همراه)
  • پوشاندن شیء مورد نظر با انواع عایق‌های دیگر مانند پارچه، مقوا و …
  • جا سازی شیء در جاهایی که امکان بازرسی کمتری وجود دارد (مانند کف کفش)

 

آیا امکان دور زدن دستگاه موبایل یاب وجود دارد؟

دستگاه های فلزیاب در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر یک از آنها دارای حساسیت و دقت تشخیص مختلف هستند. امکان تنظیم حساسیت در بیشتری راکت‌های بازرسی وجود دارد. هر راکتی بنابر درجه حساسیت و قدرت تشخیص می‌تواند در اماکن مختلف استفاده شود. به طور مثال راکتی که در ورودی جلسه کنکور برای تشخیص تلفن همراه به کار می‌رود با راکتی که در یک طلاسازی برای جلوگیری از خروج قطعات ریز طلا مورد استفاه قرار می‌گیرد، متفاوت است.
از جمله مواردی که باید از راکت‌های قوی و بسیار دقیق استفاده کرد، فرودگاه‌ها هستند که از درجه حساسیت بسیار بالایی برخوردارند.

اما در جواب سوال باید گفت که اگر در هر مکانی از دستگاه بازرسی مناسب استفاده شود، به هیچ وجه امکان رد شدن از امواج آن وجود ندارد و امکان دور زدن آن در حد صفر است. مگر اینکه درجه حساسیت راکت را درست تنظیم نکرده باشید و یا آن مدل، قطعات، آلیاژها و سایزهای مختلف را اسکن نکند. در کل دو راه برای دور زدن راکت بازرسی بدنی وجود دارد:

  • سهل انگاری متصدی یا نگهبان در بازرسی دقیق افراد
  • استفاده از راکت‌های ضعیف یا عدم تنظیم حساسیت دستگاه

بنابراین توصیه می‌شود در زمان خرید تجهیزات بازرسی، به مشخصات فنی آن‌ها توجه کنید و بررسی کنید که چه قطعات و آلیاژهایی و با چه اندازه‌هایی را می‌تواند تشخیص دهد و در نهایت با توجه به نیاز خود گزینه مناسبی را انتخاب و خریداری نمائید.

فلزیاب ها برای تشخیص فلزاتی مانند فولاد ضد زنگ که رسانایی الکتریکی بسیار ضعیفی دارند، مشکل دارند. فولاد ضد زنگ دارای نفوذپذیری مغناطیسی کم است، به این معنی که سیگنالی به اندازه کافی قوی برای تشخیص تولید نمی کند. موارد دیگری که فلزیاب ها قادر به یافتن آنها نیستند عبارتند از: سنگ‌های قیمتی. مروارید، استخوان، الماس، کاغذ و مجسمه های سنگی

 

آیا موبایل خاموش تشخیص داده می‌شود؟

اسکن موبایل توسط راکت بازرسی، به علت فلزات به کار رفته در تلفن همراه است، نه امواج رادیویی . درصد زیادی از قطعات تلفن همراه فلزی هستند که به راحتی توسط دستگاه بازرسی تشخیص داده می‌شوند. بنابراین خاموش کردن گوشی یا پوشاندن آن با پارچه، فویل، مقوا و سایر عایق‌ها، تأثیری در عدم اسکن آن ندارد و دور زدن راکت بازرسی از این روش امکان‌پذیر نیست.
بعضی از افراد می‌گویند که اگر تلفن همراه با یک ورق آلومینیوم به صورت کامل پوشانده شود، دیگر هیچ امواجی از آن عبور نکرده و امکان شناسایی آن وجود ندارد. در پاسخ به این ابهام باید گفت که :

  1. اسکن گوشی به علت امواج آن نیست، بلکه فلزات آن شناسایی می‌شود.
  2. آلومینیوم نیز نوعی فلز است و اگر راکت بازرسی، توانایی شناسایی آلیاژهایی مانند آلومینیوم را داشته باشد، به راحتی آن را تشخیص خواهد داد.

 

توجه داشته باشید که اگر دستگاه بازرسی از طریق امواج رادیویی، اقدام به اسکن تلفن همراه می‌کند، شاید امکان مخفی کردن گوشی از طریق پوشاندن آن با عایق‌هایی مانند فویل آلومینیوم وجود داشته باشد. اما راکت هایی که فلزات را شناسایی می‌کنند را به هیچ روشی نمی‌توان دور زد.

تجهیزات-بازرسی

برای آشنایی بیشتر با این تجهیزات می‌توانید به بخش راکت بازرسی بدنی مراجعه نمائید. در ضمن اگر قصد خرید دارید، از طریق شماره 09190273245 با ما تماس بگیرید.

19 دیدگاه

  1. ماشین حساب های معمولی رو هم میزنه اگه قطعه فلزی نداشته باشه؟مثل باتری و این چیزاش؟

    1. راکت بازرسی در هر صورت ماشین حساب رو شناسایی میکنه چرا که داخل برد ماشین حساب هم قطعات فلزی هست.
      البته تا اونجایی که من میدونم ورود ماشین حساب معمولی به داخل جلسات آزمون مشکلی نداره، از مسئولین برگزاری امتحانات سوال کنید.

  2. فلزیاب گوشی چطور کار می کنه ؟ برای من خیلی جالبه که میشه گوشی را بعنوان فلزیاب پیدا کرد . تا قبل ازاین فکر می کردم موبایل را از روی سیگنال و امواجش میشناسن و ردیابی می کنن . از توضیحات کامل شما کمال تشکر را دارم

    1. بله راکت های موبایل یاب که در بازار هستند، فلزیاب هستند و بدلیل اینکه بخش بزرگی از قطعات موبایل فلزی هستند، به راحتی توسط این دستگاهها شناسایی میشن.

  3. نوکیا ببرم بزارم تو موهام کلیپسیم بزنم روش دوباره میخونه ؟؟؟

  4. تنها روشش اینکه گوشی رو پشت کمر بند مخفی کنیم و باید کمربند جلوش اهنی باشه تا اگه زنگ بزنه میگن از کمربنده

  5. مگه تو مدارس از راکت بازرسی استفاده میکنن. من فقط تو فرودگاه دیدم که استفاده میکنن و اونجا هم انواع تجهیزات بازرسی قوی استفاده میکنن که امکان دور زدنش وجود نداره.

  6. دستگاه طلایاب هم داریم ؟ منظورم اینه که میشه طلا رو از سایر فلزات توسط راکت های بازرسی تشخیص داد ؟

    1. تا اونجا که من اطلاع دارم، راکت های بازرسی طلا را هم به عنوان فلز شناسایی می کنند و دستگاه طلایاب صرف نداریم.

  7. سلام من یه سوال از دوستانی که میخوان گوشی موبایل رو به داخل جلسه کنکور ببرن دارم : مگه جلسات آزمون مراقب نداره و این مراقبا مدام در حال حرکت نیستن، پس چطوری میخواین از گوشی استفاده کنید ؟ حالا فرض کنیم که راکت بازرسی موفق نشد گوشی شما رو تشخیص بده با این هم مراقب داخل سالن امتحان چطوری میخواید از موبایل استفاده کنید ؟

    1. فرزاد جان راه های زیادی هست بعضیا سوالارو خریدن و سر جلسه کنکور اجازه میگیرین ک برن دسشویی اونجا گوشیو میتونن در بیارن… اصلا اگه سوالات رو هم نخرن باز هم کانال های تلگرامی سوالات رو افشا میکنه. ک خیلی راحت میری دسشویی با خیالی آسوده گوشیت در میاری جوابارو حفظ میکنی و میری داخل

      1. خب اینکه از المینیوم استفاده کنیم گوشی معلوم نمیشه بستگی داره که ردیابش چطوری باشه…خب سوال من اینه که ردیاب های مدرسه ایی چطوری ان؟!

        1. تمام راکت های بازرسی بدنی که در حال حاضر در مدارس استفاده میشن، به راحتی موبایل را پیدا میکنن.

  8. اگه برد یا فلز را داخل یک فوم قرار بدیم و فوم رو هم در کفی کفش مخفی کنیم، آیا امکان دور زدن راکت وجود داره به شکلی که دستگاه نتونه اون رو تشخیص بده ؟

    1. سلام
      همانطور که در متن مقاله هم توضیح داده شده ، اگه راکت ضعیف باشه یا درجه حساسیتش خوب تنظیم نشده باشه، امکان داره شناسایی نکنه و همچنین اگه متصدی بازرسی به صورت کامل شخص رو با راکت بازرسی نکنه، امکانش هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا