سفارش تولید محتوا | خدمات تولید محتوای متنی

انواع محتوا | روش‌های تولید محتوا

یکی از راهکارهای اصلی موفقیت در عصر حاضر، توجه به نحوه برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبان است و ارائه محتوای با ارزش به مخاطبان، اصلی‌ترین راهکار برقرار ارتباط موثر است. با تولید و ارائه اطلاعات با ارزش و باکیفیت، در نزد مشتریان بیشتر و بهتر شناخته می‌شوید و آنها اعتماد بیشتری به کسب و کار شما می‌کنند. مجله حضور و غیاب، آمادگی دارد با قبول سفارش تولید محتوا برای کسب و کار شما، محتوای با کیفیت و مبتنی بر اصول سئو در اختیارتان قرار دهد.

تولید محتوای با کیفیت و منحصر به فرد، یکی از ارکان اصلی در رشد رتبه سایت‌ها در نزد موتورهای جستجو به خصوص گوگل است. برای اینکه مخاطبان بیشتری جذب سایت شما شوند و فروش بیشتری داشته باشید، باید اطلاعات با ارزشی به مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت خود ارائه دهید. متأسفانه در حال حاضر بسیاری از صاحبان کسب و کارها از محتوای کپی در سایت خود استفاده می‌کنند و یکی از دلایل عدم موفقیت‌شان، همین محتوای کپی و کم ارزش است که به راحتی توسط الگوریتم‌های گوگل شناسایی و جریمه می‌شود. بنابراین اگر به رشد سایت و کسب و کار خود علاقمند هستید، باید توجه بیشتری به تولید محتوای با ارزش داشته باشید و آن را دست کم نگیرید.

توجه : در وب فارسی ، فقر محتوای زیادی وجود دارد و در بسیاری از موضوعات گپ یا فقر محتوا به وضوح دیده می‌شود. در واقع این فرصت مناسبی برای کسب و کارهای مختلف است که با استفاده از گپ محتوای موجود در حوزه کاری خود و با تولید و ارائه محتوای با ارزش، مخاطبان و مشتریان بیشتری را برای کسب و کار خود جذب نماید.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا عبارتست از تحقیق، گردآوری و نگارش اطلاعات درباره یک محصول، خدمات و یا یک موضوع که در بستر وب انتشار می‌یابد. محتوای تولید شده موجب بالا رفتن دانش و اطلاعات افراد درباره یک خبر، یک محصول، خدمات و یا یک موضوع خاص می‌شود. تولید محتوای با ارزش علاوه بر رفع نیاز کاربران، موجب رشد و بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو (گوگل) خواهد شد.
مقالات سایت‌ها نوعی محتوا هستند، ویدئوها و تصاویر اینستاگرام محتوا به شمار می‌روند. پادکست‌ها و فایلهای صوتی نوع دیگری از محتوا هستند. اخبار سایتهای خبرگزاری، نقد و بررسی‌ها، گزارشات و معرفی محصولات یا خدمات، محتوا محسوب می‌شوند. بنابراین هر داده‌ای که به هر شکل یک اطلاعات در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد، محتوا به شمار می‌رود.

 

انواع محتوا

 

 انواع-محتوا

شاید در نظر برخی از افراد، تولید محتوا تداعی کننده نوشته‌ها و محتوای متنی باشد. اما در حال حاضر منظور از محتوا خیلی فراتر از تولید محتوای متنی است و انواع محتوا در سطح وب تولید و منتشر می‌شود. در ادامه با انواع تولید محتوا آشنا می‌شویم:

محتوای متنی

بیشترین حجم محتوای موجود در اینترنت از نوع متنی است که قدمت بیشتری نسبت به سایر انواع محتوا دارد. کاربران در سطح وب بر اساس نیاز خود کلمات یا عباراتی را جستجو می‌کنند و موتور جستجو اکثراً محتوای متنی متناسب با عبارت جستجو شده در اختیار کاربر قرار می‌دهد. علیرغم ظهور انواع روشهای تولید محتوای جدید به خصوص محتوای بصری، تولید محتوای متنی هنوز جایگاه خود را دارد و درصد بسیاری از حجم اطلاعات اینترنت را به خود اختصاص داده است. مقالات و نقد و بررسی محصولات نمونه‌های پرکاربرد از تولید محتوای متنی به شمار می‌آیند.
جهت سفارش تولید محتوای متنی با کیفیت و سئو شده از طریق واتس‌اپ به شماره زیر پیام دهید.

whatsapp

محتوای تصویری

 عکس و فیلم دو نوع محتوای با ارزش به شما می‌روند که به سرعت در حال گسترش در سطح وب هستند. تصاویر و ویدئوها از محبوب‌ترین انواع تولید محتوا هستند که جزو راهکارهای موفق در جذب مخاطبان محسوب می‌شوند. در حال حاضر موتورهای جستجو از جمله گوگل توجه و اهمیت بیشتری به محتوای بصری (عکس و ویدئو) می‌دهند و اگر دقت کرده باشید، در صفحه نتایج گوگل دو بخش جداگانه با عنوان تصاویر و ویدئوها وجود دارد. در ضمن کاربران نیز علاقه بیشتری به محتوای تصویری دارند و در بسیاری از موارد فیلم و عکس را به متن ترجیح می‌دهند. عکسبرداری از محصول، ساخت ویدئوی آموزشی یا خبری، ارائه وبینار آنلاین، ساخت کاتالوگ محصولات و محتوای اینفوگرافیک از جمله محتواهای تصویری به شمار می‌روند.

محتوای صوتی

یکی دیگر از راهکارهایی که شما می‌توانید اطلاعات در اختیار مخاطبان خود قرار دهید، تولید محتوای صوتی است. این روش به سرعت در حال گسترش است و طرفداران خاص خود را دارد. تولید محتوای صوتی کم هزینه است و کافی است یک میکروفون متصل به کامپیوتر و یک نرم افزار ضبط صدا داشته باشید. حتی می‌توانید با گوشی همراه خود به راحتی صدایتان را ضبط کنید و به عنوان محتوا در سایت یا صفحات مجازی خود منتشر کنید. ساخت فایل صوتی یا پادکست آموزشی از جمله مهمترین انواع تولید محتوا است. البته شما هر چیزی را که می‌نویسید، می‌توانید به صورت محتوای صوتی نیز دربیاورید.

روش‌های تولید محتوا

سوالی که برای بعضی از کاربران و صاحبان سایت‌ها پیش می‌آید، این است که من چطور می‌توانم تولید محتوا کنم و از چه روشی می‌توانم مطالب با ارزش تولید کرده و در سایت خود قرار دهم. در ادامه به صورت خلاصه با روش های تولید محتوا آشنا می‌شویم. توجه داشته باشید که این روشها بیشتر برای تولید محتوای متنی استفاده می‌شود، اما می‌توانید از آنها سرنخی برای تولید انواع محتواهای دیگر به دست آورید.

ترجمه : وب انگلیسی غنی از محتوا در موضوعات مختلف است و تقریباً موضوعی پیدا نمی‌کنید که در سطح وب انگلیسی راجع به آن صحبت نشده باشد. در مقابل وب فارسی غنای اطلاعاتی چندانی ندارد. اگر با زبان انگلیسی و یا زبانهای خارجی دیگر آشنایی دارید، می‌توانید مطالب خارجی درباره موضوعات مورد نظر خود را به فارسی ترجمه کرده و در سایت یا صفحات خود منتشر کنید. شما حتی می‌توانید ویدئوها یا پادکستهای خارجی را نیز ترجمه کرده و به صورت محتوای متنی و یا ویدئوی با زیر نویس و یا پادکست منتشر کنید.
توجه داشته باشید که ابزار google translate برای ترجمه اطلاعات مناسب نیست و استفاده از آن توصیه نمی‌شود.

درک مطلب : شما می‌توانید عبارات یا موضوع مورد نظر را در گوگل جستجو کرده و مطالب چندین سایت مرتبط را مطالعه نمائید و در نهایت آنچه را که از مطالب مطالعه شده درک کرده‌اید، نگارش کرده و به عنوان یک محتوای با ارزش منتشر کنید. حتی می‌توانید کتابها، فایلهای ویدئویی و پادکست‌های مختلف را که در بیرون از فضای مجازی هستند، مطالعه کنید و به صورت درک مطلب، محتوای جدیدی تولید کنید.

کپی یا ویرایش محتوای دیگران : استفاده از اطلاعات سایت‌های دیگر چه به لحاظ شرعی و چه اخلاقی کار پسندیده ای نیست. اما در هر حال می‌توانید مطالب سایتهای دیگر را کمی ویرایش کرده و آن را منتشر نمایید. اگر چه بهتر است از مدیر سایت منبع اجازه بگیرید و یا منبع را در سایت خود ذکر کنید. توجه داشته باشید که اگر google مطالب سایت شما را به عنوان محتوای کپی شناسایی کند، آن را ایندکس نمی‌کند و یا رتبه خوبی به آن اختصاص نمی‌دهد. اگر به دنبال ارائه محتوای ارزشمند و منحصر به فرد به مخاطبان خود هستید، این روش را به شما توصیه نمی‌کنیم.

ترکیب و ادغام محتوا : راهکار دیگری که بعضی از افراد برای تولید محتوا استفاده می‌کنند، روش ترکیب و ادغام است. به این شکل که در یک موضوع خاص، مقداری از مطالب را از چند سایت کپی و ادغام کرده و آن را به عنوان یک محتوای جدید منتشر می‌کنند. گاهی ممکن است یک ویرایش و تغییر جزئی هم در محتوای خود انجام دهند تا به عنوان محتوای کپی شناسایی نشود.
این روش نیز چندان توصیه نمی‌شود چرا که ممکن است توسط گوگل جریمه شوید. در صورت استفاده از این روش نیز بهتر است منابع استفاده شده را در انتهای مقاله خود ذکر کنید و یا به آنها لینک بدهید.

تولید محتوای یونیک و غیر کپی : اگر اطلاعات و تخصص کافی درباره موضوعات مورد نظر خود دارید، بهتر است دست به کار شوید و خودتان یک مطلب اختصاصی بنویسید و منتشر کنید. تولید محتوای یونیک و غیر کپی، بهترین روش تولید محتوا است و گوگل به آن توجه ویژه‌ای دارد. اگر شما بتوانید اطلاعات جدید، به روز و با ارزش در اختیار کاربران خود قرار دهید و آنها مطالب شما را بپسندند، وقت بیشتری در سایت شما خواهند گذراند و اعتماد بیشتری به محصولات یا خدمات شما خواهند کرد . از طرف دیگر، گوگل مطالب شما را به عنوان یک محتوای با ارزش در صدر نتایج جستجو قرار می‌دهد.

اگر در حوزه کاری خود قادر به تولید محتوای با ارزش نیستید و یا وقت کافی ندارید، می‌توانید تولید محتوای خود را به ما بسپارید. مجله حضور و غیاب علاوه بر اینکه محتوای با ارزش و غیر کپی در اختیار شما قرار می‌دهد، اصول سئو را نیز در محتوا نویسی رعایت می‌کند و از این جهت محتوای تولید شده در نزد گوگل اعتبار بیشتری خواهد داشت و رتبه بهتری کسب خواهد کرد. برای سفارش تولید محتوا می‌توانید به شماره واتس‌اپ زیر پیام ارسال کنید.

whatsapp

 

آیا محتوا واقعاً پادشاه است ؟

شاید این عبارت منتسب به بیل گیتس را بارها شنیده یا مشاهده کرده‌اید که ” محتوا پادشاه است!” آیا شما این جمله را قبول دارید یا نه؟
تولید و انتشار محتوا در سایت یا هر فضایی در سطح وب قطعاً یکی از اقداماتی است که برای رشد کسب و کار خود به آن نیاز خواهید داشت. تولید محتوا یکی از اصول مهم در سئو و بهینه سازی سایت است. اما آیا واقعاً هر محتوایی پادشاه است؟
خیر! تولید محتوای بی کیفیت، بی ارزش و کپی شده حتی ممکن است رتبه سایت شما را در نزد گوگل یا سایر موتورهای جستجو کاهش دهد. بنابراین محتوا در هر شرایطی پادشاه نیست.

اگر می‌خواهید با تولید محتوا به نتایج خوبی در صفحه نتایج گوگل برسید، این دو نکته را رعایت کنید:

  • تولید محتوای با ارزش و غیر کپی
  • تولید و انتشار محتوا به صورت مستمر و با تعداد زیاد

تولید محدود یک یا دو پست، چندان نمی‌تواند مؤثر واقع شود و اگر می‌خواهید با صرف هزینه کم به نتایج خوبی برسید، قطعا تولید محتوای با کیفیت و مستمر یکی از گزینه‌های مؤثر در پیش روی شما است.

نکته بسیار مهمی که شاید بسیاری از افراد از آن غفلت کنند، بحث لینک سازی داخلی از مقالات به صفحات هدف ( صفحه لیندینگ، دسته‌بندی‌ها، صفحه محصول و …) است. گاهی ممکن است یک لینک داخلی ارزش و اعتبار بیشتری نسبت به بک لینک و ریپورتاژ به صفحه هدف شما بدهد. در صورتی که هزینه تولید مقالات با هزینه تولید و انتشار ریپورتاژ، قابل مقایسه نیست و شما با هزینه بسیار کمتر می‌توانید اعتبار بیشتری برای صفحات اصلی خود ایجاد کنید. بنابراین توصیه می‌کنم درباره عبارات مرتبط با صفحات اصلی و مهم سایت‌تان، تولید محتوا انجام دهید و با ساخت لینک داخلی به صفحات مورد نظر، رشد چشمگیری برای آنها ایجاد کنید.

اگر بخواهم نمونه عملی از تأثیر تولید محتوای با کیفیت و لینک سازی داخلی در افزایش رتبه صفحات اصلی به شما ارائه بدهم، قطعاٌ همین سایت ” مجله حضور و غیاب” را به شما معرفی خواهم. بیشتر صفحات اصلی ما در کلمات اصلی حوزه حضور و غیاب و کنترل تردد در صفحه اول گوگل هستند. جالب است بدانید که ما کار خاصی در زمینه بک لینک سازی و خرید ریپورتاژ (نسبت به سایر رقبا) انجام نداده‌ایم، اما با استفاده از تولید محتوای مستمر و لینک سازی داخلی توانسته‌ایم این رتبه را کسب نمائیم.

شما نیز می‌توانید با سفارش تولید محتوا در مجله حضور و غیاب، رشد چشمگیری در رتبه‌هایتان تجربه کنید. برای سفارش تولید محتوای متنی، لطفاً از طریق واتس‌اپ با ما در تماس باشید.

whatsapp

در ضمن می‌توانید اطلاعات فرم زیر را تکمیل نمائید، تا تعداد محتوای مورد نیاز و با عناوین آنها به صورت رایگان، برای شما ارسال شود.

مشاوره تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا