تبلیغات

سیستم حضور و غیاب هوشمند پرسنل | دستگاه و نرم افزار

سیستم حضور و غیاب هوشمند یکی از ملزومات اصلی در هر کسب و کار و ابزاری کاربردی جهت مدیریت ورود و خروج پرسنل است. سیستم های حضور و غیاب هوشمند مختص به دستگاه ثبت ورود/خروج نیست، بلکه در کنار دستگاه، به یک نرم‌افزار نیاز دارد. در این بخش از سایت مجله حضور و غیاب به تمامی نیازهای شما در این حوزه پاسخ داده شده و ترکیب کاملی از انواع دستگاه و نرم افزار حضور غیاب را برای شما فراهم کرده‌ایم. این سیستم ها در تمامی محیط‌های اداری، کارگری، مدارس و کسب و کارهای مختلف کارایی دارند.

سیستم حضور و غیاب هوشمند چیست و چطور کار می‌کند ؟

یک سیستم حضور غیاب هوشمند شامل دستگاه حضور و غیاب هوشمند و نرم‌افزار پردازش و گزارش گیری است و وظیفه اصلی آن ثبت و جمع آوری ورود و خروج‌ها، انجام اصلاحات و پردازش و در نهایت ارائه گزارشات مورد نیاز به کاربر یا مدیر سیستم است. کارکنان ورود و خروج خود را بر روی دستگاه ثبت می‌کنند، این ترددها به نرم‌افزار منتقل شده و در آنجا اصلاحات مورد نیاز (ثبت ترددهای فراموش شده، مرخصی و مأموریت‌ها و…) بر روی آن صورت می‌گیرد. در انتها می‌توانید گزارشی که نیاز دارید را تهیه کرده و در اختیار مدیر یا مسئول مربوطه قرار دهید.

 

برای دریافت مشاوره یا خرید هر یک از محصولات مرتبط با سیستم های حضور و غیاب هوشمند ( انواع دستگاه و نرم افزار حضورغیاب اداری و کارگری)  با ما تماس بگیرید.

خرید-سیستم-های-حضور-و-غیاب-هوشمند

 

انواع سیستم حضور و غیاب هوشمند

همانطور که گفتیم؛ سیستم حضور و غیاب شامل دو بخش می‌شود : دستگاه حضور غیاب – نرم افزار حضوروغیاب . هر کدام از این دو بخش شامل انواع مختلفی می‌شود.

 

دستگاه-حضور-و-غیاب

دستگاه ساعت زنی

دستگاه حضور و غیاب ورود و خروج‌ پرسنل را از روش‌های مختلفی مانند کارت، اثر انگشت و … ثبت کرده و در حافظه خود ذخیره سازی می‌کند. این دستگاه یکی از اصلی‌ترین اجزای سیستم های حضور و غیاب هوشمند است. در حال حاضر دستگاه‌های متنوعی از برندهای خارجی و شرکت‌های داخلی در بازار وجود دارد. ما در این بخش بهترین دستگاه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم و با هر بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید می‌توانید دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کرده و خریداری نمائید. برای انتخاب دستگاه، محیط کارگری یا اداری را هم در نظر بگیرید.

برای مشاهده لیست دستگاه‌ها روی لینک دستگاه ساعت زنی کلیک کنید.

 

 

 

دستگاه-ورود-خروج-کارتی

حضور و غیاب کارتی

تکنولوژی کارت هوشمند یا smart card یکی از دستاوردهای بسیار پرکاربرد است که در صنایع مختلف از جمله حضور غیاب اداری به کار می‌رود. کارت ساعت، اولین سیستم حضور و غیاب است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم به ساده‌ترین روش و با استفاده از کارت بدون تماس (RFID)، شماره پرسنل را شناسایی کرده و تردد آنها را ثبت می‌کند. در حال حاضر انواع کارت هوشمند معمولاً از دو فرکانس 125khz و 135.56mhz استفاده می‌کنند. برای مشاهده اطلاعات بیشتر بر روی دستگاه کارتزنی کلیک کنید.

 

 

دستگاه-ثبت-ورود-خروج-اثر-انگشتی

حضور و غیاب اثر انگشتی

اثر انگشت، یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین راهکارها در سیستم های حضور و غیاب هوشمند است که از مشخصات منحصر به فرد انگشتان دست پرسنل برای شناسایی و ثبت ورود/خروج آن‌ها استفاده می‌کند. در این روش می‌توانید برای هر شخص تا 10 انگشت (برای یک شماره پرسنلی) تعریف کنید. بد نیست بدانید که این فناوری بیشتر به صورت تشخیص اثر انگشت نوری و خازنی بر روی سیستم حضور و غیاب اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مشاهده محصولات به بخش دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی مراجعه کنید.

 

 

دستگاه-حضور-و-غیاب-تشخیص-چهره

حضور و غیاب تشخیص چهره

سیستم‌های بیومتریک – تشخیص چهره از جمله جدیدترین راهکارهایی است که در ثبت و کنترل تردد مورد استفاده قرار می‌گیرد. احراز هویت از طریق چهره، یکی از پرکاربردترین راهکارها در سیستم های حضور و غیاب هوشمند است که نیازی به لمس دستگاه ندارد. کافی است در برابر دوربین دستگاه بایستید تا چهره شما شناسایی شده و تردد ثبت شود. در زمان شیوع کرونا، امکان شناسایی چهره با پوشش ماسک نیز به این دستگاه‌ها اضافه شده است. در بخش دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره، می‌توانید لیستی از این دستگاه‌ها را مشاهده کنید.

 

 

اسکن-عروق-خونی-کف-دست

حضور غیاب با اسکن کف دست

یکی از راهکارهای جدید که بر روی سیستم حضور و غیاب هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد، فناوری اسکن کف دست است که با استفاده از مشخصات هندسی (خطوط)  و یا عروق خونی کف دست، افراد مختلف را شناسایی می‌کند. شناسایی از طریق عروقی خونی کف دست، بدون تماس بوده و نیازی به لمس دستگاه ندارد. برای مشاهده سیستم‌ های مرتبط به بخش احراز هویت با کف دست مراجعه نمائید.

 

 

احراز-هویت-با-تشخیص-عنبیه-چشم

حضور غیاب با تشخیص عنبیه

عنبیه چشم دارای مشخصات منحصر به فردی است که از آن برای احراز هویت در برخی از سیستم های ورود و خروج استفاده می‌شود. الگوهای عنبیه در چشم راست و چپ با هم متفاوتند و برای هر شخص می‌توان دو نمونه تعریف کرد. در ضمن این روش هیچ ضرری برای چشم ندارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاهده محصولات مرتبط بر روی لینک دستگاه تشخیص عنبیه چشم کلیک کنید.

 

خرید دستگاه حضور و غیاب هوشمند

در بخش‌های قبلی با انواع سیستم های حضور و غیاب هوشمند آشنا شدیم. در این بخش تعدادی از محصولات پرفروش در سایت را به شما معرفی می‌کنیم.

 

 

 

سفارش-از-طریق-واتساپ
سفارش-از-طریق-تماس-تلفنی

 

 

نرم-افزار-حضور-و-غیاب

نرم افزار حضور و غیاب

دستگاه ساعت زنی فقط ترددها را ثبت می‌کند. برای محاسبه کارکرد و گزارش گیری، شما نیاز به یک نرم افزار حضور و غیاب خواهید داشت. ورود و خروجهای ثبت شده بر روی دستگاه به  نرم افزار منتقل شده و پس از انجام پردازش‌های لازم در قالب گزارشات کاربردی در اختیار شما قرار می‌گیرد.ثبت نام پرسنل، معرفی شیفت‌های کاری، حذف و ثبت دستی ترددها، ثبت مأموریت و مرخصی های روزانه و تهیه گزارشات بر روی نرم افزار انجام می‌شود.

در بخش نرم افزار حضور و غیاب، اطلاعات بیشتری درباره انواع نرم‌افزارها و شرکت‌های فعال در این حوزه دریافت می‌کنید. توجه داشته باشید که نرم افزار در کنار دستگاه، دو بال اصلی یک سیستم حضور و غیاب هوشمند هستند.

 

در حال حاضر نرم افزارهای حضورغیاب به سه گروه نرم‌افزارهای ویندوزی، تحت وب و اپلیکشن تقسیم می‌شوند. برای دریافت اطلاعات درباره نرم افزار حضور غیاب ویندوزی به لینک بالا مراجعه کنید. در ادامه دو گروه کاربردی دیگر به شما معرفی می‌شود.

 

 

نرم-افزار-حضور-غیاب-تحت-وب

نرم افزار حضور و غیاب مبتنی بر وب

این نرم افزار نیازی به نصب بر روی کامپیوتر کاربران ندارد. نرم‌افزار و بانک اطلاعاتی بر روی سرور نصب می‌شود و کاربران از طریق یک مرورگر وب به پنل کاربری خود متصل می‌شوند. حضور و غیاب تحت وب متکی به یک سیستم عامل یا تجهیزات خاصی نیست و بر روی تمامی سیستم‌عامل‌ها و تمامی تجهیزات اعم از کامپیوتر و گوشی تلفن اجرا می‌شود. ما 10 نرم افزار حضور و غیاب تحت وب برتر را به شما معرفی می‌کنیم.

 

 

حضور-غیاب-با-موبایل

حضور و غیاب با موبایل

نرم افزار حضور و غیاب آنلاین نسل جدیدی از سیستم‌ حضور و غیاب است که نیازی به دستگاه ساعت زنی ندارد. در این سیستم از طریق فناوری GPS و از طریق اپلیکشن نصب شده بر روی گوشی‌ هوشمند، موقعیت جغرافیایی پرسنل شناسایی شده و تردد آنها ثبت می‌شود. ما در صفحه حضور و غیاب با موبایل ، 7 اپلیکشن برتر در حوزه سیستم حضور و غیاب آنلاین را معرفی کرده‌ایم.

 

اهمیت حضور و غیاب پرسنل

رعایت نظم و انضباط از عوامل مهم موفقیت در هر کسب و کار است و بدون رعایت نظم، دستیابی به موفقیت برای آن سازمان مشکل خواهد بود. یکی از نکات مهم در برقراری نظم، حضور به موقع پرسنل در محل کار است. هر شرکتی مقرراتی جهت حضور و غیاب کارکنان دارد. مهم‌ترین قانون در این زمینه، ساعات ورود و خروج است که تحت عنوان شیفت کاری تعریف می‌شود.  بسیار مهم است که خط مشی و سیاست مشخصی جهت حضور و غیاب کارکنان داشته باشید.

گاهی این مقررات و سیاست‌ها به درستی از سوی کارفرمایان اجرا نمی‌شود و یا از سوی کارکنان نادیده گرفته می‌شود. حتی در برخی مواقع آگاهی کافی نسبت به مقررات حضور و غیاب وجود ندارد. کارفرما و پرسنل باید آگاهی کاملی درباره تعاریف و قوانین مربوط به تأخیر و غیبت غیر موجه در قانون کار داشته باشند.

حضور-و-غیاب-پرسنل

 

 

سیستم حضور و غیاب هوشمند مدارس

شاید فکر کنید که یک سیستم حضور و غیاب اداری فقط در ادارات دولتی و شرکت‌ها برای محاسبه کارکرد پرسنل انجام می‌شود. اما اینطور نیست و از سیستم های حضور غیاب هوشمند می‌توان در هر مکانی که نیاز به مدیریت ورود و خروج افراد باشد، استفاده کرد. سیستم حضور و غیاب مدارس برای کنترل ورود  و خروج دانش آموزان و معلمان استفاده می‌شود. این سامانه می‌تواند با اتصال به یک پنل پیامکی، ساعت دقیق ورود یا خروج و همچنین تأخیر و غیبت دانش آموزان را برای والدین آن‌ها ارسال کند.

 

سایت مجله حضور و غیاب  با توجه به نیازها و شرایط هر کسب و کاری، می‌تواند راهکارهای حضور و غیاب هوشمند مناسب و متناسب با هر شرکت و سازمان ارائه دهد.

 

مشاوره رایگان

09190273245

صفحه-اینستاگرام-مجله-حضور-و-غیاب

5 دیدگاه

  1. یک سیستم حضور غیاب خوب برای کارگاه تولیدی با ۱۰۰ نفر کارگر چی پیشنهاد میدی ؟ دستگاهی باشه که اذیت نکنه و خروجی برای دیدن ورود و خروج ها داشته باشه

    1. برای محیط های کارگری بهتر است از سیستم تشخیص چهره با کیفیت استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که بیشتر دستگاه های چهره دارای سنسور اثر انگشت هم هستند و این موضوع دست شما را در نحوه شناسایی کارگران باز نگه می‌دارد. دستگاه به شما خروجی خاصی نمی دهد. نرم افزار حضور غیاب در کنار دستگاه برای تهیه خروجی یا گزارش گیری استفاده می شود.

  2. واقعاً یک پست مرجع راجع به سیستم حضور و غیاب درست کردید، دست تون درد نکنه من هر بخشی راجع به حضور و غیاب نیاز داشتم با استفاده از لینکهای این بخش به جواب سوالاتم رسیدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا